Followers

28 February, 2011

Gile Fresh!

video


Ketam yg masih idop.

Ok ni bukan hasil tangkapan dr mypie atau sape2 dr family aku. Ni hasil tangkapan masa org balik kelaut, terus2 tahan depan umah...ekekek. Kebetulan masa aku tgh sorong2 c amar kt depan umah, nampak dh kelibat org balik kelaut nk menghala ke pasar. Xdan long (panggilan aku pd org tu) nk g paso aku dgn selamber menahan motonya...dia tnjuk sebungkus plastik ketam 'genjong'(nape pnggil genjong idak le aku tau). Dia tnya 'nak ke?'..laju2 aku cakap 'nak..nak'. Dia soh timbang bape, kang dia dtg amik duit. Laju je soh abah aku bwk g kedai, timbang n bayaukan..hahaha..kong asam jew kan. Dah timbang, abah bwk balik..aku tnya nk masak ape. Kalau masak berlemak2 ni kang mng feel...lgpun anak2 gemau ngn ketam. So aku pilih untuk merebus ketam tu. Letak serai, boh bawang putih, bwh merah...siap.


Dihah paling suka makan ketam...ratah gitu jew. 3, 4 eko dia sorang jew. Ketamnya pun bukanlah beso mane. Berjam2 la aku dok kt dapo semata2 nk kopekkan kulit ketam tu ha..dihah tau makan jew...


*Sedap dpt mkn fresh2..xdan jumpe ais lg ketam tu ;)

25 February, 2011

Moh Kaler2

Sempat lg mandang kamera ye dihah

wahh beria2 jew

sangat tekun ok

hasilnya...


Macam yang aku kecoh2kan sblm ni kt FB, dihah masok pertndingan mewarna pd 16 Februari 2011 aritu. Sume org dpt hadiah.Yang dpt no 1, bdk umo 6thn, ank cikgu plak tu. Kalau dia buat ikot kategori, insya-allah madihah bole dpt no 1 gak. Bukanlah dia kaler tu cntik ke ape, yelah umo pun baru 4thn, xkan kite jgka dia nk kaler mcm bdk umo darjah 1 kan...kira dia pndailah beza wane...apepun, janji dihah dah pndai mewane...dia xckp 'penatlah dh lama kaler2 ni'. Kalau kaler2 kt umah tu kang, sekejap je dia dh bising 'penatlah, smbg esok lah'...memcm auta dia kan.


Insya-allah, ahad ni(27hb) dihah akan masok pertandingan mewarna lagi. Kali ni anjuran siswa n siswi uniti. Dapatlah aku neman n tgk dia mewarna.

KISAH BENAR SERAM SEKSYEN 2, DEPAN WETWORLD


*aku baca citer ni ari rabu lps. Balik umah terus trbayang2 ok.Gile seram.Dah la aku penakot, tgl kt umah ngn c ammar jew. Sudahnye, mlm tu umah aku terang benderang.Segala lampu aku bukak. Then semalam (Kamis) aku cuti...dh pkl 9 pagi baru aku kuar dr blk...nasib siap2 aku bwk air panas, susu sgala masok dlm blk. Kisahnya begini :
9 tahun lepas aku dpt smbung bljar kt uitm shah alam. So,perkara pertama yg kna fikir ialah aku nk duk mn sbb ak xdpt hostel. Oleh sbb kerajinan & keperihatinan yg ada kt aku n kwn2,maka dpt le aku ngn kwn2 aku umah sewa.....dekat2 area seksyen 2. Berhampiran ngan wet world [kalo korang tau la].

Uma tu bunglow 2 tingkat ngan 4 bilik. 3 bilik kt atas n 1 bilik kt bwh. Kitorg semua berlapan,kiranya 2 org utk 1 blk la. Aku ringkaskan je la,kitorg msuk umah tu ngan perasaan berbelah bahagi. best, suke, pelik, rimas, takut semua ada.

Pertama,tuan umah hanya amik rm50 je sbg deposit n sewa prtama hanya byr bile msuk bln kedua kami duduk uma tu. Kiranya bln prtama ni free la....
Kedua,tuan umah x bg kitorg bwk brg bnyk2 sbb nnt pnat nk angkat blk katanya...
Ketiga,pokok ara tepi umah tu bsr sgt smpai dahan dia bleh msuk kt tingkap blk atas.

Mlm pertama duk uma tu kitorg xtido sbb sibuk punggah n kemas brg+lyan dvd korea . Citer seramnya start ms hari kedua. xpayah nk tunggu mlm,siang2 pon kitorg dah kna kacau. Azmi "dagu" org first kena.

Ms tu br kol 10.30pg [anggaran aku la], si Azmi ni bgun nk memerut. So dia g la toilet bwh tu tp dlm toilet ada org [sbb pintu tutup]. Toilet atas plak rosak, tuan umah kta nnt dia btulkan. Tunggu punye tunggu, xkuar-kuar org dlm tandas ni. Jd Azmi ni memekik la soh cpt sket kuar sbb dia xtahan. Akibat jeritan c azmi ni, abis satu umah bgun gi tengok peehal. Yg peliknya, kitorg berlapan smua ada, abih tu sape yg kt dlm tandas ni? Pintu toilet lak berkunci siap ada bunyi org flush jamban lg.... Dlm reramai ni,Lan sorg je yg berani sket [mgkin psl dia ni keturunan bugis kot], dia g rentap pintu toilet tu smpai trbukak. Xde org tp dr kesan yg ad,pintu tu mmg dikunci dr dlm. Last2 si azmi xjdk berak...mngkin psl takut kot.

Mlm tu kitorg kna lg teruk.

Ms aku nyenyak tdo mlm tu tetiba jek ad org tarik dua2 belah kaki auk sampai jatuh dr katil. Kepala aku terhentak dulu kt lantai!! Ape lg,hangin la aku sbb ingat bdk2 nk wt pedajal kt ak tp bl aku bangun xde org plak. Yg ad cume c Lan yg ngah membuta kt katil atas. Ak x rs Lan yg buat sbb confirm dia tdo mati. Bl ak kuar bilik, ak dgr bdk2 ngah ketawe. Rupenya diorg ngah layan dvd kt hall bwh. Ak pon msuk blk balik sbb still bingung lg tp br ak terperasan ms ak ngah jengah kebawah td ak perasan Lan ada!! Bukan ke td ak nmpk dia ngah membute dlm bilik? Ahh suda...
Dgn perasaan berani2 takut ak tgok atas katil Lan ada bonjol bwh selimut,kiranya mcm ad org la. Ak tarik kain selimut tu n guess what? ad batu nisan yg da retak2 dn otomatiknya blk ak diselubungi bau hapak+hanyir yg sgt2 kuat.

Ms ni korg jgn tnya ak la ape aku buat sbb kalo menda ni jdk kt korg pon xkan korg nk stay lg dlm blk tu btol x? Ak rs kaki ak da x jejak tanah da sbb lari laju sgt. Aku lari kuar dr bilik tu & g ke hall sbb nk gtau member2 ak la kononnya tp yg mcm haram jadahnya member ak sorg pon da xde kt hall. Nk tau diorg kt ner? semua da duduk kt luar umah!! Rupanya diorg awal2 lg da kna kacau. Yg lakhanat nye, xde sorg pon kejutkan ak....taik betol diorg ni.

Lepas diorg tenangkan aku, kitorg decide nk buat ape skang sbb skang ni da pkul 3 pg. Nk mtk tlg tok imam,umah tok imam pon kitorg xtau. Nk mtk tlg jiran, kiri kanan umah kitorg cina. Last2 salleh ajk lepak restoran hakim jek smpai pg. Bunyinya mcm senang tp memasing semua xpakai baju pastu pakai boxer ngan kain pelikat jek. Mau x mau trpaksalah jgk kitorg msuk uma tu balik sbb nk amik suar, wallet n kunci motor.
Oleh sbb bilik c Bob ngan Naim je yg kt bwh, maka kitorg decide le nk pinjam baju n suar dia. Masing2 tkut nk naik tingkat atas. Wallet pn ak tinggal. Masing2 pakat gn duit naim lu. Nasib baik kunci motor kitorg sangkut kt dinding [tmp penyangkut]. Ms nk kuar dr rumah tu, Wak plak perasan ad bdk pompuan kt pintu dapur ngah senyum sambil babai tgn kt dia. Yg ak plak bole trperasan bdk tu jgk sbb ak tgk muka wak da kejung+pucat lesi. Sekali bdk tu senyum rs mcm nk trkincit dlm suar la... Kepala lutut ak menggigil sampai kt restoran hakim!!!!


Lepas smp kt restoran hakim tu,memasing sibuk buka cerita trmasuk ngan ak skali la. Memula Wak cerita la,mlm tu lebih kurang kol 12 lebih,dia sibuk download lagu tetiba ad bunyi mcm org baling batu kt tingkap bilik dia. Bl dia jengah,dia nmpk ad sorang pompuan duk kt atas pokok kayu ara sblh umah tu,pakai bju putih + kekuningan+ koyak2+ rambut panjang. Yg sadisnya,pompuan huduh tu boleh senyum kt dia plak. Wak ni ape lg tutup tingkap bilik dia n terus nk kuar g bilik ak la kononnya. Malangnye, lg sekor plak hantu duk kt dpn pintu bilik dia tp kali ni antu budak. So dia amik keputusan terjun dr tingkap bilik dia ke bawah. Akibatnya, kaki dia terkehel. Nasib baik jek xpatah.

Azmi "dagu" plak cter la yg dia nmpk ad bdk pompuan babai tgn kt dia[yg ni, ak pon kna gak ok]. Ak confirm yg bdk ni bkn manusia sbb ak tgk kaki dia xde!! Sam plak cter dia nmpk hantu tu kt siling umah! Bile buka mate jek, antu tu bebetol "eye to eye" ngan dia. Kiranya memasing semua kena kacau la ni. Dan ak org yg last cerita.

Ak ckp la yg aku kna tarik dua2 kaki ms tido smp kepala ak terhentak kt lantai. Pastu ak ckp le yg ak nmpk diorg ngah layan dvd kt hall tp c Azmi tetiba nyampuk "bile ms plak kitorg tgk dvd ni?". Rerupanya xde sorg pon yg tgk dvd pg tu!! Dah tu, sape yg ak nmpk? haru betol.....kaki aku yg dr td menggigil makin brtambah kuat menggigil.

Ngah sibuk2 berborak,aku terbau sesuatu yg kurang enak. member2 ak yg lain pon bau gak. Rupanya si Azmi ni td da terkencing dlm suar sbb takut sgt. Nasib baik mlm tu xramai sgt org kt Restoran Hakim tu. Malu betol. Ak plak bleh ternampak si Sam pakai selipar sebelah lain. Dr sibuk2 cter seram terus jdk cter klakar plak.

Tengah sibuk2 ketawe, br kitorg perasan yg si Salleh ngan Naim xde ngan kitorg. Yg ad cume kami berenam. Ak, Azmi dagu, Sam banjar,Wak, Bob ngan Lan. Dlm ramai2 tu cuma Bob sorg jek yg bwk hp, so kitorg try call Naim tp xde org angkat. try call Salleh plak, sama gak xde org angkat. Pastu Lan amik hp Bob tu, dia bc apa ntah agaknye pastu dia soh Bob call naim lg skali. Bob call n bukak loud speaker. Korang tau ape jd? ad suare pompuan ngilai. Gila2 punye ngilai la sampai meremang bulu roma aku. Kami berenam terus terdiam. Last2 kitorg sepakat akan tunggu smpai pg esok br blk umah tu semula n cari Naim ngan Salleh. Lepas dgr suare pompuan ngilai kt hp tu, xde sorang pon antara kitorg brckp....smp subuh!!

Pukul 7.30pg br kitorg blah dr Hakim. Hati aku masih lg kuat berdebar-debar.Yg lelain ak xtau la. Smp kt dpn umah, ak tgk pintu umah ngan gate da trbukak seluas-luas nye. Ni kalo pencurik masuk ni, memang dia kaye sbb laptop,wallet ngan hp kitorg semua tinggal camtu aje. Bulu tengkuk aku masih lg meremang.Xde sape berani msk umah tu dulu...Aku ingat, ada la 20-30 minit kitorg duk tercanggak kt dpn umah sbb xde sape berani masuk. Ntah camne agaknye hp Bob berbunyi. Hati aku da x sedap. Jgn la kate antu tu call kitorg soh msuk umah. Lan yg angkat. Sebenarnya dlm reramai geng ak ni, Lan la yg paling berani tp kekadang dia jd penakut jgk la. Pihak hospital call, katanya Naim ad kt wad emergency hospital klang. Eksiden katanya. Pihak hospital kata, ada miss call dr no.hp Bob ni, tu yg dia call no.hp Bob ni...ooo00 br ak phm. Yg peliknya Naim eksiden?

Memasing da serba salah jadinya. Bingung pon iye jgk. Xtau samada nk melawat Naim kt hospital klang or cari Salleh yg hilang. Akhirnya kitorg call tuan rmh utk tgk ape yg patut. Ak ngan Sam plak g hospital klang tgk keadaan naim cmne. Kalo mmg tenat sgt, ak inform yg lelain soh dtg la. Yg lain ak soh cari salleh kt keliling umah, takut2 dia kna sorok. Kami masing2 tawakal aje. Ms otw g hspital klang ni, ak xtau la c sam pecut smpai berape tp hati ak masih lg kuat ckp yg hal ni x abis lg.

Smp hospital,aku terus cr Naim. Sebak betol hati ak tgk Naim serius parah. Kaki dia teruk. Doktor kata kena lenyek ngn keta or something else la. Kes dia ni langgar lari. Naluri ak kuat ckp yg umor Naim ni x panjang sbb darah bnyk gile kuar. Sam plak xsanggup tengok, air mata dia da berjurai-jurai cam air terjun. Doktor pon ckp yg dia ni da nyawa2 ikan,xdpt nk tlg bnyk. Ak duduk kt tepi Naim, dia bole brckp lg tp sangkut2. Dia mntk maap sbb buatkan kitorg jdk susah. Berulang-ulang kali dia mntk maap tp ak msh lg xdpt tangkap ape yg dia ckp ni. Akhirnya dia meninggal gak...Ak gagahkan hati ak tepon kengkawan lain gtau psl Naim da meninggal. Ak tgk Sam da trduduk kt tepi balkoni ngan mata merah sbb nangis bnyk sgt. X lama pastu parrents Naim dtg. Ak x sanggup nk tunggu lg n ajak sam balik shah alam.

Smpai kt umah, aku tgk ramai gler org ngah cari salleh tp xjumpe. Abis satu umah dia geledah. Lastly,ad org tua kt situ mntk tlg ngan sorang ustaz. Ak tak ingt pe name ustaz tu tp lepas asar br kitorg jumpe salleh duduk kt atas busut blkg umah. Yg herannya, da 5,6 kali org cari tp xde plak jumpe dia kt situ. x kisah la janji jumpe balik salleh ni. Kitorg pnye la suke jumpe c salleh ni blk. Memasing amik keputusan pindah dr umah tu haritu jgk. Kebetulan plak kt sek7 [pintu blkang uitm] ad satu umah utk disewa, kitorg pindah situ la. Brg2 naim kitorg angkut skali. Terus terang ak ckp, mmg ak hangin gile tgk muke tuan umah sbb xgtau yg umah ni "keras".ptut la dia soh byr rm50 jek dl pastu xbg bwk brg bnyk2. Chisss......

Aku demam 3 hari.

Jenazah naim selamat dikebumikan kt Raub,Pahang.

Seminggu lepas tu,keadaan da ok sket cume salleh jek yg sakit2 bdn. Akhirnya mulut aku trgerak nk tny salleh pe yg brlaku sbnrnye sbb sblm naim meninggal tu dia ada ckp kt aku soh tnya salleh satu rahsia. Rupenya ms hari 1st day kitorg msuk umah tu, Naim ngn salleh da wt hal. Dia g cangkulnya busut kt blkg umah tu. C naim plak boleh kuis2 ngan kaki dia. Mgkin psl tu la kaki dia eksiden kot [dlm hati aku la]. Pastu salleh cter la,kn ada mlm yg kitorg satu uma kna kacau tu dia ngn naim pon kna gak. Tp antu tu siap kejar diorg lg smp kt jln. Diorg punya la cuak smp lari ke tengah jln. Ntah mn dtgnya keta tetiba da hentam diorg. naim trcmpak kt tgh jln, yg dia plak kt tepi. Dtg keta lain terus lenyek kaki naim. Pastu,salleh kata dia terus xsedar pape smpailah kitorg jmpe dia atas busut tu. Yg peliknya,cmne dia boleh duk kt atas busut sedangkan dia kata dia da lari kt tgh jln bsr? Nape naim sorg yg kna teruk sgt tp salleh x?

Akhirnya aku dpt jawapan sbnr. X lama lpas salleh cter ngn aku, dia jatuh sakit. Xtau la sakit pe tp 3 bln pastu dia meninggal. Famili dia sndiri bingung sbb doktor pon xtau sakit c salleh. Tp ak yakin, kes ni ada kaitan ngn busut yg diorg gi gali tu. Ak ngan geng2 ak yg lain smpat ziarah arwah salleh. Paling xbole tahan Bob sbb dia roomate ngan Naim. Mmg ak tau dia sedih sgt......Yg xbole ak lupe, kitorg semua nangis masa angkat jenazah salleh. Rs sedih sgt ms tu..

Aku, Azmi dagu, Sam banjar,Wak, Bob ngan Lan, semua skali slmt abiskan pgajian kt uitm ni. Buat naim ngn salleh, kitorg tetap akn ingat ko smp bebila...al-fatihah ..

22 February, 2011

Penkek Doyan

nielah gupe penkek duyan tu kan??


Wahai kawan2 sekalian...kali ni aku nak menanya la serba sikit psl penkek duyan yang dikatekan sedap gile ni. Aritu aku ada g midvalley, tapi aram jumpe penkek ni. Terkempunan disitu, cpt2 isap jari. Tetibe td, t'masok blog adik kwn aku, nmpk lak entri dia citer psl penkek ni...dah mula tingat balik, gase xkeruan tingat kt penkek tu.... Cumanya nk tnya la, lokasi sebenaunye stall penkek kt mv ni belah mane eh?? Aku nk kata setahun skali pun payah g sana,mcmane nk tau kan. Nanti dh tau lokasinya, haruslah cpt2 aku g terjah kan...



*kasi info yo kwn2...

Mimpi Yang Tak Sudah

Tajuk adalah hebat disitu. Tapi citernya suam2 kuku ajew. hehehe. Semalam sakit tekak aku ni dtg balik. Sebelum tido, aku telan la ubat2 yg dibekalkan dek dktor aritu. Aku xtau c ammar tido pkl bape. Sebelum terjaga dlm kul 3 pagi, aku mimpi. Gile menakotkan. Mimpi ular wane putih, corak2nya wane emas...dia dtg2 terus gigit tgn aku...bukan patuk ok, terus2 gigit. Aku nk capai pale dia xdpt2. Puas la aku menahan, tp yg pelik aku xde gase pape. Xde mengadoi pun dlm mimpi, cuma yg aku tau...aku takot sgt tgk ular tu gigit tgn aku mcm lapo benau gupe dia.

Apela maksud mimpi aku ni. Xkan la ada org nk meminang lagi..haha gile lawak. Org dulu2 slalu ckp, kalau mimpi ular je ada org nk meminang la, dah nk kawin la...tp yang benau, mimpi adalah mainan tido. Dah tentu2lah aku dh lalok mkn segala ubat, xdan baca bismilah ke ape terus membuta...mane la antu setan xdtg dlm mimpi...adoiyaiii.

18 February, 2011

Hari Ini, Tika Ini

Hari Ini terasa dah xterbendung segala kekusutan
Hari ini seakan mematikan segala pergerakan
Hari ini, Tika ini terpaksa juga meluahkan...menangis...meminta simpati
Hari ini, terasa dialah segala-galanya, dari dulu, kini dan selama-lamanya
Hari ini, Tika ini rasanya tak terbalas segala yang diberi
Tika ini dan setiap masa, mohon pada ilahi jangan diambil nyawanya lagi
Tika ini, nyawa itulah tempat bergantung, tempat meluahkan, pemberi kasih sayang dan disitu jugalah terletaknya pengorbanan.

-terima kasih wahai sang nyawa-


* sorry, teremosi ;)

Lauk Peberet Aku

ikan pacal masak asam cair...sedapnyewwww

Lauk peberet aku sejak dulu smpai la skang. Selera aku xde nk nyusahkan sape2 der...takat rebus2, sup2 tu paling aku gemau skali. Yang bersantan2 ni xbape jalan nau. Adalah beberapa spesis ikan yang trpilih kalau masak lemak pun. Ikan semilang salai,ikan cencaru,ikan merah/ikan jenahak masak lemak. Lain dr ikan2 tu....xbg pun aku xmajuk.hehe. Baru2 ni setelah 3,4 kali aku prektis masak asam cair peberet aku ni, barulah semalam aku gase ianya terhebat skali (vangga siap kmbang2 idong ok..hakhak). Mungkin jugak aku masak dalam keadaan yang tenang tanpa gangguan si ammar. Kalau x, mane dia bagi aku pegi dapo tu...apepun, lepas2ni bolehla aku masak bkali2 sb dah bole agak bahan2nye dan kena masak tanpa gangguan..hehe.
*rutin tp2 mggu setiap ari selasa adalah pegi paso tani. cari ikan ;)

17 February, 2011

New 1

gud babai watanabe
maaf yew..kete ai xbasuh lg.huhu

new 1...pilihan brsama.
brulah aku suka...ekekek

yang 2nd one..
sorry, jgka hayat ngn tuan cuma 2tahun aje


Cuti maulidur rasul tu, pas lunch mypie ngajak pegi masjid tanah, melaka. Wah jauh okeh kalau dr putrajaya. Sakit2 badan aku kena lanyak dngan si adik dalam kete. Tujuan ke masjid tanah, nak trend in sport rim kete aku. Dulu masa tuko sport rim yg sebelum ni, ianya dibuat tanpa pengetahuan aku. Nak bebel pun xguna, tapi dkt smggu gak la aku bmasam muka ngn mypie..hahaha..yang aku marah sgt sebab dia beli yg 2nd hand punye. Memanglah dari jepun sport rim tu...tp aku tetappplah xsuka bnda yang 2nd. So bile dia kate nk tukar yang lain ni, mestilah dia mngajak aku dan urusan pemilihan tu aku yg buat. Tapi masih lagi atas persetujuan sama2. Kang aku suka, dia xsuka xbest gak kan. So citer punye citer, makanye SSR la jd pilihan..taiwan pnya. Tapi yang syok, dapat duit kt tgn rm500 lagi. Kedai lain mgkin xkan dapat la bnyk tu.

Aku tengok mypie menung jew masa diaorg tgh tukar2 sport rim tu. Kejap2 kang dia ckp 'watanabe tu..skali tukar yg dr taiwan'...pastu siap ckp 'xpelah, ada modal lebih skit sok amik yg lain plak'. Aihhh aku pun xpaham la lelaki ni. Ntah ape yg best nau psl brg2 kete ni xtau la aku. Aku tau bawak je, namun nk menambah eksesori itu ini, aram aku geti. Tgk org mekap kete cntik2 teragak gak..tapi aku nk buat gitu xkan adalah...


*tggu aku mekap kelisa aku dulu yew...oohh rindu kt kelisa aku tu..

16 February, 2011

Masing2 Punya Pemikiran

mydarling Ammar



Baru2 ni aku tbukak topik psl breastfeed. Sekaligus bgtau la aku masih bf kan si adik. Wah, ada satu suara cam xbape suka la. Dia ckp ape tau 'ehh, dh 2tahun...menetek lg ke?, patotlah mengada2 lebih je dia'. Aku cuma jawab 'aha menetek lg, kalau dr pagi smpai ptg dia xmenetek, t*t*k bengkak'. Terus dia diam. Aduh, xtau la aku nk ckp cmner. Memangla ikotkan kena menyusukan bayi sekurang2nya hgga umur dia 2tahun. Tapi si adik ni baru 1thn 8bln+ cmtu, belum 2tahun lagi. Bukanlah aku nk stopkan terus2, tapi mgkin amik masa. Kalau hari cuti, si adik mng xpndang botol susu pun. Smpaikan susu badan xcukup nk bg kt dia smpai ke malam, trpksa gaklah aku bancuh susu formula. Malam2 memang dia nk direct je, aku buat susu mcmane pun lah, isap sikit pstu tetap mncarik, siap nangis2 kalau aku buat xtau. Xsmpai hati la aku nk buat dia mcmtu. Selagi ada susu mengalir kt badan aku ni, selagi tu aku nk bagi. Tapi kadang2 pandangan org ni berbeza kan. Susah nak cakap.


*Sampai masanya aku bentikan jugak bf ni. Cuma xtau bila. Jangan lah riso ye ;)

Tolonglahhhh

'saya xsuka org yang suka mengadu domba ni dan menyebar gosip liar diserata tempat. kalau pmpuan tu dh sinonim la sgt...tp ni lelaki ok'
Status di twitter ku. Dah lama dh aku tau pasal ni. Aku pun penah buat entry psl dia sblm ni. Si poyo tu pun dh dapat tukar g kem kewangan. Selama ni dialah 'bang nam' kt opis aku ni. Ape aje yang jadi kt tgkat atas ni, dialah penyebar gosip kt tgkat bawah. Dari org xtau, bole jadi tau. Duduk snyap je dlm blk, tapi muluttttt...makoii. Skang dia dh xde kt sini, tapi ada plak penganti dia. Aduyaiii, penyakit turun temurun yew.

15 February, 2011

Maulidur Rasul


Selamat Menyambut Hari Maulidur Rasul untuk semua umat islam.


Cuti satu hari ni, aku nk mnyetelkan keje2 umah yang dah lama aku tinggalkan.Maklumlah, senin smpai jumaat keje...jumaat ptg dh balik kmpg...mane dan aku nk ngemas gumah sgt2. Paling tidak pun, time mypie blk keje tu la mane dia dan tolong kemaskan sikit2. Kadang balik keje hairan...eh,sape yang kemas umah aku ni, tetibe je cantik berkilat...hahaha..ayat xbleh blah okeh.
*gase cam nk beli sofa baru jew...

14 February, 2011

Pegi ke Tak

mydarling irdina


Rabu ni ada jemputan dari tadika madihah. Mesyuarat tok ibu,bapa dan ada pertandingan mewarna sekali tok budak2 tadika. Aku bukan kesah nau pasal msy tu, tapi nk tgk dihah masok pertandingan mewarna tu. Masalahnya, ari rabu tu ari bekeje. Macam payah sikitlah aku nk amik cuti. Hari ahad lps, aku dah siap2 belikan kaler pencil kotak beso pnya tok dia join pertandingan mewarna ni. Eksited aku. Aku cam gase nk amik half day je rabu tu, sb mesyuarat tu start belah petang. Nanti aku ekjas time...
*Hati aku 50-50 nk pegi nie.

Nak Beskal Eh Dik?


Adoiyaiii...time2 ni la xbole nk transfer gmbo ke pc. Ntah kabel hp yg rosak atau pc ni yg sengal. Puas dh aku nerai, tapi xjalan gak.
Gaya si adik naik beskal. Time kakaknya tido jelah dia dapat pegang segala reta kakaknya. Kalau x, mng kena sental ajelah kalau dicuit sikit pun. Dia dh bole naik dan duduk sndiri atas beskal ni. Cuma dia xgeti mngayuh je lagi. Bercadang gak aku nk belikan dia beskal 1. Dari dia xsihat ari tu aku dh jnji nak belikan. Tapi xterbeli2 lagi. Sian si adik, dapat menan yang rejek2 dr kakak dia jew. Ada gaklah yang aku belikan yang baru...tp xtahan lama. Xsmpai 2,3 jam dah jd arwah menan2 tu...si adik suka membaling. Penah la dia capai cawan atas meja, aku nmpk..puas la mujuk...'adik bg ibu dik..adik baik kan'..skali aku smpai kat dia..ha amik ko, bdesupppppp cawan tu dibalingnya...bsepaiiii ok...Tapi xpe, insya-allah aku akan belikan jugak beskal tok si ammar nanti.

Dari Situ Ke Situ

@ opis lama...merindui kenangan disini

Ape kes, ngamik gambo gaya ni.
Malas nau gupe nye kan..huhu


Dh berkurun aku xjengah fenster. Sejak dh mengila dalam Blog, FB dan Twitter...myspace mahupun fnster dh lama aku tinggalkan. Password pun dh hampir2 lupa. Try recall balik, nasib betol. Beberapa gamba dlm fenster yang aku cilok...wah kebanyakkanye gambo masa aku baru2 kawin...masa pregy dan dihah. Nanti aku nk terjah myspace nye akaun lak..pun dh terus lenyap dlm ingatan aku. Apepun, bnda2 ni sumela yg menambahkan kenalan kepada aku smpai skang.

11 February, 2011

Pasal Melaram Kan

Serius nmpknya cek nam kite ni..hehe

Minjam spek mata ank buah aku.
Nak melaram pnya pasal

Madihah ari2 lepas mandi akan memilih baju sndiri. Kalau baju yang kite dh siap2 amikkan tu, mng xkan la dia nk pakai. Baju gaun mng xpndang dah..sebok nk makai tight/legging. Tapi kadang2 tpksa akur dgn cakap aku atau nenek dia. Dah tu, nk berjalan atau g kenduri kawin xkan nk makaikan ngn sluau ketat ngn t.shirt ajew...kurang2nye gaun la... Cuma siaplah, dia nangis dan menjerit sebatu leh dgau..

Xsihat

Minggu ni adalah minggu xsihat untuk aku. Ari selasa aku dh mula gase sakit tekak. Nak menelan pun gase xsggop. Petang pas blk keje tu smpat gak g paso tani. Beli ikan tok lauk mggu ni. Malamnya aku dh gase sejuk yg amat...menggigil2 selimut. Mypie masakkan kepala ikan masak asam pedas pun aku xnk makan. Startlah aku xbole tido, batok tnpa henti siap tgkap kt urat perot...esoknya dh xtahan nau, baru aku g klinik. Mc la aku ari rabu tu. Dengan bekalan ubat yg melambak tu...aku telan jelah. Terus aku tido setido2nya. Agknya umah kena bom pun aku xdgau. Nasib c ammar ayahnya jagakan. Aku mng xsntuh nasi lgsg la..aku minum air kotak coklat je..bubur2 sume tolak tepi dh...

Ari kamis kengkonon nk brsiap pegi keje...bangun2 je terus gase mengigil 1 badan. Agknya xmakan ape2 kan seharian. Sakit nau tekak aku...ubat selsema sama antibiotik tu buat bdn gase mebayang je. Pastu ubat batuk nye..mcm nk tbelah gase tekak aku ni menelan...2 kali je aku telan pstu xsggop da. Skang demam dh xde, cuma batok xilang2 lagi. Pagi2 dia smpai non stop dan tgh2 tido dia tetibe smpai..lgsg xleh tido. Arini aku dh start keje.Xmau cuti lama2. Sian kt kwn yg ganti tmpt aku ni.Nasib gak esok dh cuti...leh la rehat lagi.

08 February, 2011

Menyengat

Bekas sengatan sang tebuan
sakitttt woiii

Aku xtaulah ape kes si tebuan itam ni datangkan geram nau agknye kat aku...tengah2 aku makan kopok masa kt teluk kemang aritu dia dtg sengat aku...perghhh sakit gile. Sempat aku tepis menatang tu...sempat gak dia trbang lagi...masa dia sengat tu kuar la benjol then tnda sengatnya tu...merah la sikit2...tp lama2 dah jd memanjang dan cntek nau le jd segi empat tu ha...sakit tu sakit gak...tp gatallll kemain. 3,4 ari gak le tnda merah ni xmau ilang...dan kesan sengat tu ada lagi smpai skang...masa tanda merah tu masih pekat menyala...pale otak aku pk bukan2 tau x..aku kate ntah2 nnt brnanah, pstu doktor xleh buat ape dah, tngan aku kena potong...menangis2 le aku call mypie ngadu tangan aku sakit...hahaha gila tol cerekarama aku kan...apepun, syukurlah bukan anak2 yang kena sengat masa tu. Sebab diaorg pun dok dekat2 je ngn aku masa tu....

07 February, 2011

Moncong Tu Kasi Cantas...huhu

video


Video ni dh lama aku amik. Cuma xde kesempatan nk uplod. Ni lah aksi dua beradik ni dikala 'elok' kelaku memasing. Si kakak baru bngun tido tu, masing2 dok pakat melanyak atas badan aku...dihah nak tayang moncongnye masa aku rakam gambo dia..datang si ammar nak di cekupnya moncong kakaknya..ha tgelak2 la memasing kan...

Saksikan yo ;)

Februari 'Oredi'

@ dataran kemang

otw to PD


Sokojapan yo dh masok bulan duo...bilolah nk dapat tukar dr sini

Majoriti arini sume org dh mula bekeje. Rasa lemau tu for sure la ada...maklumlah dh sedap cuti lama2 kan. Sepanjang cuti, aku dok kt kampung jew ngn anak2. Xde g mane2 sgt, ayahnya pun keje (kan keje ada gaji, xkeje xde gaji..hehe). Ada la gak aku g teluk kemang, g PD yang aku kabokan melalui FB jew...nk update kt blog mane dan...ngn c adik aku nk kepit...c dihah aku nk pegang smbil vokal pun mcm tarzan dah..haha.


*Entry pun dimulakan dengan mood lemau2an...ekekek