Followers

25 August, 2010

Menu Buka Pose lagi

Ikan sebelah goreng masak berlada

Ikan masak kicap

Udang goreng berlada + red bean

Scrambel egg

Pari goreng masak sambal

Ayam masak kicap


Menu Buka pose lagi...dh pertengahan pose ni, aku masak simple2 aje.yang mane menu aku ngn mypie decide n setuju untuk buat berbuka pose. Setakat ni, aku gase lebih afdal memasak dari beli lauk kt param. Melainkan kuih muih la..mng aku beli kt param aje..bulan pose ni aku suka makan kuih tepung pelita ngn lompat tikam. Tapi kalau balik kmpg, snggup aku ajak sape2 g pekan PD beli popia basah yg sedap gile. Tiap2 mmgu balik mng popia jd menu wajib aku...skali beli 15-20 keping popia basah. Memang sedap sgt2 mkcik tu buat. Tp dpt beli time bulan pose jew...bln lain mkcik tu xmeniaga, ke dia meniaga tmpt lain idak le teman tau kan.


Menu2 kt atas tu, brsekali la dgn sayur. Cuma gmbo sayur jew yg aku xsnap. Biasa aku masak sayur bayam, kangkung ngn kobis ajew. Kalau masak sup je xyah masak sayur sb dlm sup leh je masokkan sayur mcm kobis bunga,karet,btg saderi, tomato, cendawan ke, kentang ke n mcm2 lagi...so, main menu jelah yg aku snap gmbo. Kot la bole jd idea kwn2 buntu xtau nk masak ape kan..gupe mng xdo yo cara masakkan den tu, tapi hasil air tangan bini tok hasbennye, insya-allah berkat n kenyang smpai xlarat nk bangun..hahaha.

No comments: