Followers

01 October, 2009

Oh Gegaran

Dua beranak yg xmndi..huhu

Nasib bdk kecik ni xmeragam

Ni blok umah aku...

Jiran2 yang dok sana sini dgn family masing2...

Semalam bersamaan 30 September 2009, waktunya aku xbape ingt...mgkin dlm sekitar pukul 6 lebih. Lepas aje aku selesai menetekkan ammar, aku g le mandi. Kononya lepas maghrib nk ke almnda jap beli barang. Lepas selesai aje mandi...aku nk mncangkung amik baju dlm almari...skali aku gase mak oiii aku nk pitam ke ni...dh nk mnjerit pnggil mypie, alih2 dia yg jeritkan aku ckp 'ma...umah kite bergegau le'...dan2 dia ajak aku turun bwh..walhal masa tu aku dgn bertowel lagi...dgn xpkai bra nye..xpkai spentotnya...kelam kabut le aku mnyarung sgala mcm...time tu lak aku mnjerit soh dia tggu...walhal mypie lg kong asam bersinglet ngn kain pelekat aje dia turun...ammar maintain ngn ayahnya sb time tu dia nk mndi petang. Terus kensel...turun bwh beramai2 (dengan jiran2) nasib le turun tgga...watnya naik gile meroyan la aku..dlm2 turun tgga dr tgkt 10 tu aku smpat le ngecall mak aku kt kmpg. Kebetulan pagi semalam diaorg dh balik kmpg. Syukur gak mak, abah sume xde kt umah aku sbnya xdpt aku bayangkan cmner mak n abah turun tgga. Kaki diaorg dah le sakit...mesti kesian gile aku kt diaorg.. Bile aku dah call...abah aku lak call semula soh blk kmpg...adoiyaii dlm panik2 cmtu dia soh aku blk kmpg lak..aku kate xpelah, tggu la dulu ape2 hal kang senang. Nasiblah sepanjang dok kt bwh tu..ammar very the baik nye peel dia. Walhal dr kul 4.30 dia dh jaga...dok isap jari dia memandang org lalu lalang...agknya dia pun pelik xpenah2 turun bwh..skali turun ramai lak org...bomba dtg pun dlm kul 7 cmtu..aku ank beranak naik ke umah dlm kul 7 lbh...sampai aje kt umah, aku pun siapkan sgala mcm keperluan if la trjadi lagi gegaran nya. Kang mane dan ko nk ingt capai itu ini time dh kalut2 tu...persediaan tu penting...Sume aku dh letak tepi pintu..senang, terus capai je. Sehingga ke pagi ni, xde ape2 gegaran lg yg berlaku.
* ni lg satu pngalaman yg mana dulu gegaran penah aku gase masa di opis lama...tp xlah sekuat smlm gegarannya...apepun syukur kerana masih lg bernafas dan mnjalani kehidupan spt biasa...rasa pening pale tu smpai ke mlm aku gase...

5 comments:

@e_da said...

samala ja.. akak pun rasa.. mcm fobia lg je nih... nak tido mlm td puncam cuak2 je.. hehe

Mawaddah said...

mama, dulu awal2 kt kerja bulan 12/2004 tsunami.time tu aku dok flat ijo lagi.time kejadian tu aku ingat fire drill mcm kat poly.hihi.udahler baru telan ubat batuk sb tak cihat.hamik ko.sempat aku rembat kain pelekat tutup kepala n handphone.mmg terase bergoyang.dari tingkat 9 berdesup turun bawah.

Semoga semuanya selamat.Putrajaya mmg terasa je kan klu ada gempa.

eLLy said...

bergegau'..
pengalaman separuh ngeri tu.. pengalaman ngeri klu ko panik terus turn cam gitu aje..

wakakaka ..

nasaoji said...

aku time ni, aku mc...leh lak tgh tido atas katil, rs cam katil tu d seret2 ke kiri dan kekanan..

p hall, dgr org jerit, "bangunan goyang"...

eh, aku yg duk kat tingkat 3 pun rs kuat gegaran tu, ni kan lak yg duk tinggi2 lg..

AHLI JAWATAN KUASA BLOK D said...

alhamdulilah semua selamat..... kami jiran sebelah pun panic.... semua penduduk turun