Followers

19 August, 2010

Menu Buka Pose

Ikan sebelah masak sweet sour

Kangkung goreng belacan

Tom Yam seafood



Bulan pose agak pening skit nk memikir menu ape yg nk dimasak. Bagi aku, aku xsuka makan lauk yg brsantan dlm bulan puasa. Cam masak lemak ke, kari ke. Aku suka cam rebus2...sup, masak asam cair, tom yam ke, ikan bakar ke,goreng berlada ke..Kalau kt umah mak aku plak...masak yg ada guna sntan ni dh jadi mcm perkara wajib bile time bulan puasa. Ari2 le b'buka ngn masakan lemak2 ni..kadang2 bila mak aku request ape nk masak tok b'buke ni...aku cpt2 ckp...sup ayam ke, sup ikan ke, atau masak asam cair (ni memang peberet aku).


Telur ikan parang masak asam cair

Bila kt umah sndiri, so menu2 tnpa bsantan jugaklah yg aku masak. Gasenye blm ada request lg dr mypie tu nk mkn yg ada guna santan. Xtau le pose yg akn2 datang kan. Kena jugaklah di ikhtiarkan. Skang bile g paso tani mcm dh jd perkara wajib mncari/membeli telur ikan. Baru2 ni dapat beli telur ikan parang...aku cam teragak je nk masak asam cair...ni 1st time gak aku nerai masak asam cair. Selama ni dok salin resepi pun aram aku nerai. Maka buke puasa semalam, meratah la aku telur ikan parang ni ajew ngn kuah nye...mabeles gile. Mypie xbape suka telur ikan, kate dia klau mak dia masak, telur ikan tu buang saje. Yolah kan, mentang2 ank tokeh ikan...bole le dia ckp buang saje..Sebenarnye dr 1st puasa lg aku snap gmbo2 masakan. Tp sebab kdg2 guna kamera, kdg2 guna hp makanye yg ada kt sini gmbo masakan guna hp ajew. Yg kt kamera tu nnt aku tayang..sb tgl kt kmpg.

Arini, insya-allah nk masak sup tulang plak. Moga2 smpat lembut dagingnye sblm b'buka pose.

2 comments:

nads said...

wah..sodap nyer lauk2 dia...idea datang..ting3..

SHAHEILA said...

uiks sedapnye...teringat kat msakan mak....