Followers

24 December, 2010

Gemok oo Gemok

See...GEMOK dah kan.
tapi....ada lagi dasyatttt
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Benciiii sgt tengok.
b'benjol2...blapis2 lemak tu ha.


Lagi bape hari je nk melangkah 2011 kan. Untuk tahun 2010 ni aku ada target satu benda iaitu berat badan aku. Aku target nk turunkan smpai 55kg kan...tp mcm xberjaya jew. Mula2 dulu mng aku berjaya turunkan smpai 5kg dalam masa 21 hari. Aku kontrol makan, aku skip bnyk makanan yang xdiperlukan dan disamping itu juga...hati dan jiwa aku sedang HAPPY. Masok aje bulan Julai, hati mahupun jiwa raga aku dah xbape tenang. Simptom2 jiwa kacau la kiranya ni. Stress yang terlampau. Mane xnye, dapat bos yang garang mcm mak tiri versi citer lela manja ok. Dah mula tunjuk belang time dia baru bape2 bulan jadi bos aku. Dan ditambah mcm2 keje org aku kena tanggung. Dengan alasan, gaji aku dh naik...gred dah setaraf EO (Kate dialah). Kemain bersuka ria la anak2 dia bile aku dh amik alih skit keje2 diaorg. Memasing pun bole cuti suka2 ati, lama plak tu. Maklumlah da ada tukang ganti kan, main petik nama jelah kalau benda tu urusetia dh mintak.

Dari serba skit citer2 kt atas ni, maka dengan itu aku xbole nk kontrol diet aku lagi dh. Pesen aku kan, kalau aku tnsyen ke, stress ke, jiwa kacau ke...aku jadi KUAT MAKAN. Aku mng xlena tido sejak bape2 bulan ni. Pegi keje pun mcm takot2..maklumlah mak tiri kan. Takot sgt kalau ckp xbetol, takot sgt kalau apa yang dibuat xkena, takot sgt kalau aku trlupa sesuatu, kang tnya itu ini aku xdpt jwb...naya siot. Aihh, ckp bnyk pun xgunalah kan. Selagi xdpt kluau dr sini. Lambat tol proses petukaran skang ni.

Apepun, target aku nk slim melim balik pospon la tahun dopan...buat masa ni xdelah aku nk melantak sakan2...kena kawal gak, kang baju2 yang sedia ada tu dh xmuat plak...kenalah hadap benda2 sume selagi xblah dr sini.

* nak KURUSSSSS....tolongggg laaaa

9 comments:

Aleeya said...

ala tak gemok mana pun..cantek nye haja arini..dondon baju n tudung..lawa beb...

cptle ol..rindunye nk borak2...:))

nasazfrog... said...

ala haja.. yang penting badan kita sihat n tak de penyakit,,, control makan pun ye juga utk sesi nak diet ni,, mknan seimbang itu sgt perlu.. :)

Cik Puan*PIE said...

aleeya:mane dew cntik.gemok nau dh ni.gase nk meroyan..huhu

Cik Puan*PIE said...

nasazfrog:bkn takat makanan seimbang je sis...hati yg tenang pun perlu juge...hehe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ko kene g slimworld la ni ja
baru sonang nak turun..eheheh gurau2 beb

weh, takpe gemok pon janji laki suko..cam den ni ha..samela gemok gak..wekekkeke

jom tubuh kelab gumok..ngeeeee

Dee said...

siannya ko haja..dpt bos gitu..mmglahkan..kalo stress lg kuat makan..xpe..slow2..nti bolehlah tu..kalo ada gym kt opis..gi lah gym ja..

nads said...

dear,nad pun nak kuruskan badan..tp, xberjaya...kite cuba lagitahun depan ok...tp, yang penting jaga kesihtan ok ....

@e_da said...

sama la kita misi tak berjaya..jom tahun depan sama2 capai target

IdaShah said...

go haja go..
thn depan cuba lagik. yg penting sihat