Followers

04 January, 2011

Bergurau Senda

tu tnda luka kt kelopak mata
kesan 'b'gurau' senda ngn kakaknya

Ammar dok kmpg adalah dalam sebulan cmtu kot. So dia b'geng ngn kakak dia. Tapi tulah, dua bradik ni xleh ngam. Ada je benda yang nak digaduhkan. Sikakak rebut brg adik, yang adik lepik kakak dalam diam. Kalau aku ada, vokal aku ni dh ngalahkan tarzan. Kalau kt kmpg xpe jerit cam tarzan...kalau kt umah kuaters...jerit mcm tarzan, perghhh bgegar satu blok..hahaha. Aman time masing2 tido jelah. Tu sb aku akan tidokan masing2 serentak, xde sorang tido, sorang jaga der. Bila kala lak aku nk berehat kan. Paling dasyat kalau dihah mengamok bila adiknya mengusik brg2 dia...xleh sentuh lgsg hak milik dia. Tapi kalau time baik, baik nau la dia kan. Bnyk kali gak adiknya cedera sb keganasan dia. 1st skali masa kt mydin, dia dh naik kete menan tu sorang2..pstu dia turun, dia ckp ok adik lak naik...masa adiknya tgh main menan tu...xsgka plak dia pun naik sama..ingtkan ok, gupenye dia tolak adiknya. Jatuh tergolek adiknya, smpai bdarah cuping telinga...menangis2 la adiknya, aku dukung terus bwk ke kete...then kejadian kedua...masa kt umah kmpg...si ammar suka main tekan2 butang kipas brdiri tu...dia tutup, kakaknya bukak. Agknya kakak dia dh baran, dia kejau adiknya smpai depan grill dia tolak adiknya...nangis la adiknya pegi kt aku. Aku pujuk2 xjalan, skali tgk bdarah kt kelopak mata...basuh2 darah tu, then tuam ngn ais...ape lagi aku nk ckp?xkan aku nk bedal si dihah tu...paling tidak pun aku bebel jelah. Bebel pun xjalan...neneknya punya bising sb buat kt adiknya mcm tu...teruslah dia sentap, menyorok dlm blk...siap ckp 'dihah nk pegi batu belah, nenek asyik marah2 je'.(ni sume ikot skrip drama la no)..ape kau xgelak kalau dia ckp mcm tu??? sabau jelah ank2 ni.


Tapi masa diaorg antakan aku ari ahad lepas, sb mypie outstesen, time nk balik menangis2 dihah soh adiknya ikot dia blk kmpg...aku pnya melalak toksah ckp...isnin dihah dh nk skolah...adik plak nk g taska dah, mane bole si ammar ikot. Tu la perasaan yg xdpt aku nk gambarkan dgn kata2...aku lebih rela balik subuh2 ari masa anak2 tgh tido, xdelah aku tgk diaorg menangis2 cari aku. Tapi nak buat macam mane...blm masa lagi dihah nk dok ngn aku.
*ammar kalau dia menangis, dia xpenah menangis legat mcm sesetengah bdk. nangis meraung pun xde...tu yang kdg aku xdpt cam dia nangis sb sakit sgt atau nangis sb kena bedal ngn kakak dia...

1 comment:

Dee said...

dia jeles tu haja..nti oklah..mimi yg dh besar ni pun selalu gak cubit2 adik dia tu..tp sbb adik dia dh pandai melawan..tu yg lagi kecoh..huhuhu..