Followers

06 January, 2011

Kari Kepala Ikan

Tengah menggelegak tu ha..

sorry dlm kuali lagi yew...
Belom masak lagi...




Aku bukanlah ngidam ke ape..cuma tibe2 tingat kari kepala ikan masa makan tghari kt kedai line clear penang masa holiday aritu. Xdelah bape sedap nau...so masa mak aku dok kt sini smggu aritu, adalah satu aritu, kebetulan ari paso tani (selasa dan jumaat)...aku ckp esok kite masak kari kepala ikan la nak? mak aku ok jew...walhal sblm ni, kalau mak aku masak kari..aku xbape nk makan...aku lebih suka cam masak asam cair ke, asam pedas ke, masak sup ke,masak lemak ke..kari2 kenot...tetibe nk mkn kari kepala ikan..abis dh aku xtau kepala ikan leh masak ape lg...sengal kan.


G paso tani ari jumaat malam, ikan dh xbape nk ada. Pegi gerai yg last skali, tgk kepala ikan dh tggl sebelah, kecik plak tu..manelah cukup. Sb kebetulan kakak n abah aku dah smpai jumaat ptg tu. So bdk tu kuarkan bapakkkk godang ikannye..dia belah tang kepala..total rm44.90. Sabtu baru masak...lunch tu menjamu selera ngn kari kepala ikan masakan mak aku then aku masak sayur cmpur ajew...selera abis...maklumlah, mak yg masak. Pasni boleh la aku nerai masak kari plak yew...huhu

3 comments:

Dee said...

sedapnya..kalo ada sambal belacan lagi terangkat..

MY HEART said...

Sedapnya.... dapat ikan masin goreng memang mantops.. hihih

salam kenal ^_^

sRi iNtAn a.k.a iEn said...

mama anta la kat aku skit.hehehehe.aku pun skng dh jd warganegara putrajaya.:P