Followers

16 February, 2011

Masing2 Punya Pemikiran

mydarling Ammar



Baru2 ni aku tbukak topik psl breastfeed. Sekaligus bgtau la aku masih bf kan si adik. Wah, ada satu suara cam xbape suka la. Dia ckp ape tau 'ehh, dh 2tahun...menetek lg ke?, patotlah mengada2 lebih je dia'. Aku cuma jawab 'aha menetek lg, kalau dr pagi smpai ptg dia xmenetek, t*t*k bengkak'. Terus dia diam. Aduh, xtau la aku nk ckp cmner. Memangla ikotkan kena menyusukan bayi sekurang2nya hgga umur dia 2tahun. Tapi si adik ni baru 1thn 8bln+ cmtu, belum 2tahun lagi. Bukanlah aku nk stopkan terus2, tapi mgkin amik masa. Kalau hari cuti, si adik mng xpndang botol susu pun. Smpaikan susu badan xcukup nk bg kt dia smpai ke malam, trpksa gaklah aku bancuh susu formula. Malam2 memang dia nk direct je, aku buat susu mcmane pun lah, isap sikit pstu tetap mncarik, siap nangis2 kalau aku buat xtau. Xsmpai hati la aku nk buat dia mcmtu. Selagi ada susu mengalir kt badan aku ni, selagi tu aku nk bagi. Tapi kadang2 pandangan org ni berbeza kan. Susah nak cakap.


*Sampai masanya aku bentikan jugak bf ni. Cuma xtau bila. Jangan lah riso ye ;)

5 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ja..selagi boleh..jgn stop
dalam al-quran pon cakap
2 tahun tempoh penyusuan
selepas itu sudah tak dikira
kecik lagi ammar tu
nape nak stop lak
eh org tu apesal?
jeles ke anak kite manja?
anak dia tak dengar kate kot..tu panass je tgk anak kita manje2 lebey ngan mak..ish2 mcm2 org ade

Ada Dalina said...

hekellehh...ntah apa2..

IdaShah said...

mcm2 lah perangai manusia. bila kita fb pon salah..bila tak fb pon salah

♥ EeiNz ♥ said...

tul tu ja. selagi bole jgn stopkan. kin dulu susukan sarah 2thn 6 bulan 6hari. ssh gak memula tu, siap anta kg bagai. tp bile kin peknen, otomatik breast da x bengkak lagi da, pastu sarah pun x nak da. =)

S.L.A.S. said...

ala bagi jer.. pedulikan dia...bukan tetk dia pon anak kita isap... anak sha sampai 2 tahun lebey still isap...stop pon sbb pregnant....