Followers

30 June, 2011

Dah Baik Lain Plak Muncul

Benjol yang kuar dr pale dia.



Citer pasal ciken pox c adik, aku ingat tunggu nk touch up mane2 yang koping2 xtanggal lagi tu jelah. Gupenya, muncul plak hal lain. Ari ahad, dh settle kemas dapo dgr c adik menangis. Tunjuk2 pale dia...mng aku ada nmpk dia main2 kt tangga umah. So aku gosok2 la pale dia tu. Isnin nye plak, dok selak2 baki koping2 ciken pox kt pale dia tu, terasa cam ada bnjol kecik. Tanya gak la ayahnya, nape ngn pale c adik ni. Pk gak kot trjatoh kt taska ke, atau dia memain kt tangga ahad tu bru kuar bnjol nya. So diam jelah lagi. Ari selasa, masa kt dlm kete nk blk dr dengkil, rasa pale dia mcm bnjol tu makin mbesar. Xsedap ati terus la g klinik. Doktor ckp, ciken pox tu dh merebak jd kuman. Setakat ni dia tgk bole dikawal lagi, kalau teruk dia akan refer g bhg.kecemasan tok pecahkan bnjol tu. 5 ari ni aku kena bg dia makan antibiotik, cuci pale dia ngn pncuci yg doc bg. Then refer balik kt doc tu lps 5 ari.
Semalam n harini ayahnya jagakan dia. Riso jugak nk anta taska. Buatnye jd lain atau makin teruk. Harini benjol tu dah pecah. Ayahnya call lunch td, bgtau benjol dah pecah n kuar nanah serta darah la. Then cuci ngn pncuci yg doc bg tu. Dah susut pun benjol tu. Arap2 xdelah merebak ke tempat lain. Sian tgk rambut c adik. Aku gunting ikot suka aku je.dia pun xgeti dok diam. Xpelah tggu dh baik nanti, kasi touch up balik.

1 comment:

MRS. K said...

cian si adik.. aku pon dok risau jugak kalau hadif kena cikenpox nih..