Followers

19 August, 2011

Selamat Hari Lahir Abah

my abah harini genap 73 tahun :)

Harini memang aku rasa serba xkena. Resah dan mcm memikirkan sesuatu. Tetibe dapat msg dr kakak aku 'arini hari jadi abah, ingt x?'. Yelah, baru aku teringat, selalu nya aku akan buat reminder kt pone, agaknye sebab dh tukar pone baru, aku pun lupa nak buat sume2 tu. Cepat2 la aku call, ucap selamat sume. Nak melafazkan kata2 pada abah, aku rasa mcm tersekat kt kerongkong. Sebab bila aku bercakap dengan abah, seolah2 aku nak menangis. Walaupun aku sentiasa meluahkan segala2nya pada dia, walaupun aku terlalu banyak merisaukan hati dia, namun nak ucapkan sesuatu sempena hari lahir dia harini, seolah2 aku sesak napas. Bukan susah mane pun nk ucap ' selamat hari jadi bah'...tapi tu la, perasaan nk nangis tu lebih kuat dr ape yang aku nk sampaikan. Tapi aku dah ucap pun, dalam nada sedih + buat2 gelak. Terus dia potong ckp aku 'kau balik x petang ni?'. Mestilah balik, nak jumpe sume org.
Patotlah aku beria2 nk oder kek kt jiran aku, rupenya nk sambut besday abah. Walaupun aku tau abah xminat kek2 bgai, tapi yang melebih2 nanti tentu anak2 aku.

"abah, semoga abah sentiasa sihat, dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki"

No comments: