Followers

08 September, 2011

Part - Bila Tiba Hari Raya :)

Masa kt umah nenek

Mak mentua aku bgmbo ngn cucu2 nya

bersalaman ngn kakak aku yg no 3

Kak ngah n kak long

our beautiful family

family kak long

family kak ngah

family kak imah

family aku with mak n abah

aku ngn kakak2 yang lain bergambar ngn mak n abah
adik badik aku 5 orang je, sume pmpuan :)


Hari yang di nanti2 kan. Pagi syawal xsah klau xberebut bilik air. Masing2 ada yang mndi berjam2, ada yang mandi do re mi. Sape yg mandi paling lama tu, kenalah bangun awal skit kan. Tapi ada gak yang liat nk bangun. Tahun ni, complete adik beradik n ahli keluarga sume ada. Alhamdulillah, syukur.
Pagi2 raya, lepas mak, abah balik dari masjid, weols sume cepat2 la kena terkam abah ngn mak sebelum org datang berkunjung ke umah. So sesi bermaaf-maafan kiteorang mesti buat sebelum semayang raya. Lepas tu, org dh mula membanjiri umah mak n aku plak dah tentu kena pegi umah mak mentua. Raya tahun ni tema raya aku anak beranak MERAH nyaaa makngah...hehe.
Alhamdulillah, duit raya anak2 tahun ni bole dikatakan lumayan. Tapi masa orang tengah bagi2 duit raya tu, aku kena cepat2 amik dr tangan diaorg. Nak2 c ammar, pesen dapat je duit raya, dia pun campak ntah kemana. Lepas aku ajau 3,4 kali baru dia pandai. Dapat je duit raya terus berlari kt aku, kasi sampul. Bagus...camtulah ank2 ibu kan. hehe.

*baru pasan, aku xde bergambo ngn family mertua. aduhaiii...sah2 menantu hantu la ni...ekekek

2 comments:

Dee said...

wah..meriah tahun ni ye bila semua ada..

Tholeha Mustapa said...

hahaha mandi do re mi tu yg tak boleh blah, meriahnya family! selamat hari raya :D