Followers

19 March, 2012

Versi Raya 2012 ;)

Contoh kaler golden blue yang diidam :)
klau badan cntik mcm sipemakai ni...dh lama aku buat baju cmtu kot...hahaha

Fuhhh....lagi beberapa mggu dh nk masok bulan 4. Insya-allah, jika dipanjangkan umur, kita sume akan menyambut bulan ramadhan pada bulan 7, then raya bulan 8. Aku rasa, ada yang dh prepare untuk persiapan raya tahun ni kan. Macam beli kain untuk buat baju raya sekeluarga. Aku pun lebih kurang sama la mcm tu. Tapi masih lagi mencari waktu2 yang sesuai untuk pegi bshoping. Sejak kawin, aku memang suka berdondon2 bagai ni. Then bila dh ada anak pulak, dengan anak2 pun aku nk mereka pakai warna yang sama. Sampaikan mypie pun dh tau, klau aku pkai hijau...dia pegi cari baju/t.shirt dia yg wane hijau jugak...atau ank2 dua2 warna sama, aku ngn ayahnya warna lain. Citer pasal warna, hajat dihati tema kaler baju raya tahun ni ialah  royal blue. Tapi biasalah aku ni, kang dh smpai jakel (perlu ye mention jakel...matiklah org sekeh aku...haha) mesti dh rambang mata...dh jadi wane lain tema nya..hikhik. Apepun, kenalah merancang juga ye x. Plan sekian tarikh beli kain dulu, then anta tempah cepat2....plan tarik/bulan lain, beli baju anak2 cam gaun ke, t.shirt ke, sluar ke ape ke....klau beli skali harung...pgsannnn. Baju budak2 skang kemen mahal. Tarikh/bulan lain lagi, kot ada penambahan lain cam kasut ke, t.shirt laki, blaus bini atau ape2 la yg seangkatan. Then sambil2 tu bajet kuih raya plak...kang tetamu dtg umah, xde apa benda nak dijamu...dh dekat2 nk raya baru plan duit raya untuk kaum keluarga, anak2 buah, dan anak2 yang dtg beraya.

*dapat plak begaya ngn tudung FAREEDA masa pagi raya nnt...perghhh meletopsss uols ;)

*hepy planning for raya uolssszzzz.....

1 comment:

Khas Lysha said...

Yang penting plan kita mesti menjadi tau mek,... harap2 xde yg menghalang..