Followers

09 January, 2009

Kasih Sayangnya

Cekodok pisang yg sedap


Jambu madu..manis la sgt


Pagi ni, mcm biasalah aku bngun dgn payah skali spt ari2 lain. Maklumlah, keadaan punggungku yg makin sakit dan trlalu sakit ni trlalu sukar untuk aku bt prgerakan yg pantas. Incik chinta xde dah...biasanya tp2 subuh dia ke surau bwh umah. Aku gagahkan jugakle bngun, wlpun trhegeh2. Teros ke bilik air...dah selesai sume, bru aku kluar dr bilik. Tgk atas meja ada bekas tapauware (tp idak plak aku jngah ape yg ada dlmnye)...satu air kotak coklat dan buah jambu madu. Trgerak le dlm ati ni, agknye ada org sedekah pagi2 jumaat ni...incik chinta pun kluar dr bilik blakang..pun dh brsiap2 nk g keje. Maka nilah antara dialog2 pagi td

aku:ape ada dlm bekas tu...
IC: cekodok pisang. kan mama nk sgt mkn cekodok pisang, ie gorengkan td.tp bkn pisang kapas la ma..pisang mas.
aku:dh siap2 gelak...yeke pisang mas..meh gase skit..sedaplah..sedap gile.
IC: dh lama ma mntk nk mkn cekodok pisang kan...aritu yg ie beli xsedap kan.
aku:xpelah...xkisah, nanti2 jmp pisang kapas leh bt lagi.
IC:ha ok..ma bwk bekal g opis k...
aku:wokeh..toceh eh susah2 je bt kan cekodok...

Siap dia bekalkan aku buah jambu madu ngn air kotak coklat. Dalam kete td, aku bedal lg 2,3 ketul...dan smpai di opis ni dh settle bekpes aku. Memang ye, dh lebih 2bln aku mngidam nk mkn cekodok pisang kapas. Cuma ntah ape musim, time nak ni lah xde pisangnye. Puas dh aku mncarik..tp nan ado. Xkisahlah incik chinta bt guna pisang mas...tp sedapnye xde bandingan. Bnyk pisang...manisnye cukup...dan yg pasti...dia bt dgn penuh kasih sayang. Time kasih yg xtrhingga kerna melayan kerenah isteri mu tnpa jemu.

13 comments:

cujen said...

waa....bestnye,....jeles....

aku pun suke cekodok pisang

DYLA said...

akak pun suka cekodok pisang. yummy..

baiknya IC tu..

Khas Lysha said...

pisang kapas tu g mana ek rupanya?.. akk ni tau pisang tanduk je sbb lain dr yg lain.. yg lain sama jer.. kalo dah mengidam tu wajiblah mencarik kan,..

ala la la,.. rajin nyer adik iparku,.. pukul baper la dia mggoreng?..

ei_da.. said...

tercapai jugak impian aja nak makan cekodok pisang tu...

Ianya terasa makin sedap apabila seorg suami yg buatkan untuk kita kan... so sweet rasa... terharu je... heheh beruntungla mendapat suami yg memahami... sesungguhnya tidak semua perempuan di anugerahkan suami begitu... syukur alhamdulillah... hehehe

eLLy said...

Pisang kapas?
Mcm mana ghupe & rasa nye?

nyonya*PIE said...

cujen:cekodok pisang d mkn panas2 ngn kopi o sodap kan

nyonya*PIE said...

dyla:hehehe..dia sgt baik...

nyonya*PIE said...

khaslysha:dia bngun kul 5 biasanye...pisang kapas ni gupenye bulat2 pstu isinye lmbut..manis2 masam cmtulah

nyonya*PIE said...

ie_da:akhirnya trcapai gak..tp guna pisang mas la...xkisahlah jnji ado...syukur sgt2

nyonya*PIE said...

elly:cmner nk ckp eh gupenye...cuba elly search dlm google...gasenye ada...

Ada Ayrissa said...

so sweeeeeeeetttttttttttttt....

nyonya*PIE said...

adaayrissa:skali skala..so sweet...;)

nasaoji said...

baguih incik cinta ko nah....

bg aura rajin msk skt kat hubby aku....;)