Followers

26 January, 2009

Seharian di Melaka








24 Jan, ari sbtu lepas aku ngn lelain ke Melaka. Plan mcm jadi xjd je...yela giso gak kot jem ke jalannya kan. Pagi2 lagi mak aku dh siapkan makanan...cadangnye nk picnic aje.Pkl 9 lbh gerak dr umah. Pegi dua kete aje. Ank2 buah aku, mak n kakak join skali. Abah je xpegi psl ada jemputan kenduri.

Destinasi pertama ke Dataran Pahlawan. Cuci2 mata aje kt dlm tu. Madihah lak kemen suka ngn menan 'binatang' yang bgerak2 tu...ngn aku2 skali kena naik kete tu...adoiiyaii. Pastu g kt area muzium tu aje..aku ni idak le terer sgt nama2 yg ada kt melaka tu. Sekadar amik gmbar dan brsantai ajelah kt luar2 muzium tu.





Sebelom gerak ke tempat lain...laki aku tu dh kemaruk nk naik menara taming sari..aku ni plak nk ngn xnk je...tp gagahlan jugak diri..org kate nk merasa..skali skala smpai, ape salahnye mncuba...amboi..madihah suka beno dia dok kt dalam tu..aram dia takot. Aku plak yg xnk pndng bawah....gayat la...tp lama2 ok...syok jugak tgk pemandangan yg sgt indah tu...gase cam nk naik lagi je...huhu.



Ok times up...xterasa pun lama ke kejap kt dlm menara taming sari tu. Dh pkl 1 cmtu we all gerak ke pntai...asalnya nk ke tanjung bidara...tp penuh gile..maka ke pengkalan balak ajelah...lagipun bkn nk mndi manda pun, cuma nk mnjamu selera aje...syok nye mkn kt tepi pntai...ngn anginnye...suasananye...ape pun, insya-allah lain kali kami dtg lagi ke melaka tu...walaupun xbrape jauh...tp klau nk dpt masa yg sesuai tu bkn mudah. Mingu depan cuti ari wilayah plak kan..syok nye. Cam nk berendam kt air terjun je...tgkla, klau diizin allah ;)

11 comments:

Khas Lysha said...

dpt g jenjalan mmg best giler lah!..
kemain mardihah dgn sepek nyer.. nak nyanyi bila larut malam ke dihah.. :)

Dee said...

seronoknyer tgk anak beranak ni jalan2..

nyonya*PIE said...

khaslysha:best sgt2 jnjln ni..nk2 tgk madihah rian gumbira...dia pkai spek tu psl dia tgk sume org brspek2 bgai..nasib le ada bwk..klau x...puas le nk beli bru..huhu

nyonya*PIE said...

Dee:sonok kan dee bile brsama family...

^arween^ said...

babe
sabtu aku g mandi manda d batu 4
sesambil melantak murtabak
pergghhhh

::Farina:: said...

aku pon g melaka ari ahad aritu..neway ja..belly ko dah nampak...hihi..sonok lak aku..dihah kemain glamer ek...

eLLy said...

Syoknye bila dapat bi bercuti ber ramai ramai kan ;)

Ada Ayrissa said...

aku suka g melaka...

mummysyafie said...

peyut dah nak nampak dah tu ja..hihihihi..tak lama lagi dihah dah ada adik

IdaShah said...

best jejalan kat melaka tp cuaca panas terik ekk

bergaya dihah pki spek itam

[S]itie [B]Um [B]Um said...

nk itot!