Followers

16 February, 2009

Kadang Yg Terkadang

Kadang-kadang, sebab terlalu percaya kita terjerat.
Kadang-kadang sebab terlalu sayang kita disakiti.
Kadang-kadang, bila dah terlalu dimanja dengan segala-galanya manusia itu lupa.
Kadang-kadang juga bila dah acap kali diperbodohkan, diri menjadi lali,dah sebati.
Bila dah jadi sesuatu, baru nk mnyesal xbrguna. Bukan boleh di undur masa, bukan bole diputar balik keadaan tu...bukan boleh dibeli detik-detik yang berlalu.
Menyesal skali apelah sangat jika berkali-kali perbuatan tu di ulang...ulang dan berulang.
Jangan sampai kepercayaan itu hilang. Jangan sampai tiada kata-kata maaf yang terlahir, jangan sampai mata tak ingin memandang. Jangan...sekali-kali jangan.
Teroskanlah menari dengan rentak yang diidamkan...jangan sampai rentaknya hilang disebabkan perbuatan sendiri.



5 comments:

^arween^ said...

kadang dalam mencari kesempurnaan kita selalu terkadang terlupa dan mengabaikan

:D

jadikan kadang dan terkadang
sebagai satu pengajaran
yang tidak sesekali kita lupakan

Ada Ayrissa said...

huhu jaa...
entry ko sehari dua ni penuh misteri la jaa..
apa2 pon aku doakan ko n family t'msk ur welcoming bb baik2 ajer yer..
jgn byk pk menda yg bukan2 jaa...
sian kat bb kat dlm tu..
cheer up k?

Dee said...

naper tiba2 aku rasa masalah kita sama?

wah..jgn pikir2 sgt..maybe pembawakan bb dlm perut byk merubah emosi dan menjadikan diri tidak rasional..

harap u tabahkan hati, kuatkan diri menghadapi apa juga masalah dan rintangan...amin..

♥ EeiNz ♥ said...

org pun penah rs ape yg aja rs nih...huhu..sangat x bes perasaan itu tau ..

nasaoji said...

"sabar ada batasannya"...."diam itu, tak beerti lemah @ kalah"...berkata2 lah..kadangkala kata2 itu, lebih tajam dr pisau... ;)