Followers

12 February, 2009

Kasih Kekasih


Terlalu banyak cerita yang xterluah dek kata-kata tika ini. Terlalu banyak perkara yang bermain-main difikiran.
Terlalu banyak dugaan dan rintangan yang datang silih berganti.
Terlalu banyak bebanan yang perlu dipikul.
Terlalu 'sakit' mengenangkan segala-galanya.
Terlalu banyak perasaan yang perlu dijaga, tapi hati & perasaan yang satu ni tiada sape yang mengerti.
Terlalu banyak tangisan yang diratapi...tp semuanya ini takkan kembalikan waktu yang dh berlalu. Kalau boleh beli waktu yang terjadi tu, aku akan beli, kalau boleh diputarkan kembali tarikh, masa dan keadaan itu...aku minta ianya dikembalikan. Kerna itu HAK aku dan anak2. Tapi sume itu takkan kembali...takkan terjadi walaupun mati hidop semula.
Sakit, pedih, kecewa,pilu, segala2nya ada.
Namun.........................................................
Untuk semua yang terjadi ini,

*aku perlukan kekuatan, kesabaran dengan ujian Allah ni. Mungkin Allah memberi ujian ini untuk menghapus segala dosa-dosa yang lalu. Aku perlukan kata-kata semangat dari seluruh ahli keluargaku juga sahabat2 sekalian. Moga masih ada kesempatan dan ruang untuk aku perbetulkan segala-galanya. Untuk aku selamatkan satu keadaan....HAK aku dan sampai bile2 ianya milik aku sampai mati....*

18 comments:

Khas Lysha said...

Selagi ada usaha pasti hasil yang baik akan diterima.. kuatkan semangat.. setiap manusia tu pasti akan diuji jgn sekali2 dikesalkan. pasti ada hikmah disebalik semua ni.. tiba ketikanya pasti HAK yg milik abadi itu akan terus dimiliki selamanya.. xkan ada yg boleh merampasnya..

^arween^ said...

babe
i know u r strong
pantang mengalah k
fight for it
*walaupun aku tak tao ape sebena nyer

dun worry
kami, teman dan keluarga
akan terus berada di sekelilingmu

ei_da.. said...

Dugaan Allah sgt hebat .. setiap insan menerima dugaan yg berbeza... moga haja tabah menghadapi... berdoala selalu.. moga segalanya akan berubah untuk mendapat HAK itu... sabar dan terus berdoa ya....

mamaputeri said...

ma,
be strong..wlupun akak tak tau ape yg jd k..asam garam kehidupan mmg mcm ni..............igt DIA selalu...

nmmy84 said...

dear mama,
be strong...nak bagi semangat tak tahu cerita cuma banyakkan bersabar sebolehnya.Lawan kelemahan insyaallah Allah will always wif you :D

Dee said...

HAK perlu dipertahankan..tetapi jika ianya ditakdirkan bukan lg HAK kadang2 perlu dilepaskan..

eh..eh..sy x tau ujung pangkal leh komen gitu plak ye..u take care..jgn menjeruk rasa..tabahkan hati..kuatkan diri..

eLLy said...

kasih kekasih..

selamat hari kekasih !

Ada Ayrissa said...

jgn putus asa..teruslah berdoa utk menghadapi segalanya...
chaiyok2...

nyonya*PIE said...

khaslysha:birasku@kakakku yg sgt2 bnyk membntu diriku ni...arap2 ada sesuatu yg akn merubahkan sgala2nya...kite dh puas bntu...cuma diri sndiri je yg kena kuat.ape pun, tima kasih krn ada brsama2 tika diriku dlm keadaan susah sebegini.

nyonya*PIE said...

arween:aku kena kuat...untuk kehidupan yg seterosnya..aku kena tabah untuk mnghadapi sume ni...ujian dr Allah, menandakan Allah itu ingt pd Hamba-Nya...tp kite jgn lupakan Dia...kena ingt masa sng mahupun susah

nyonya*PIE said...

eida:mng...selagi masih idop..selagi tu dugaan dan rintangan psti akn dtg..xlama, mgkin kejap.tgl lg kite kena kuat semangat, kuat iman supaya xmudah putus asa.

nyonya*PIE said...

mamaputeri:thanks kak icam.insya-allah kite akn cuba betolkan kesilapan diri...moga2 Allah memberi kesempatan dan peluang untuk ke jln yang yang diredhaiNYA..amin

nyonya*PIE said...

nmmy84:thanks wadah..aku tgh cuba untuk kuatkan semangat..cekalkan ati..untuk aku ubahkan sume ni jd sebaik yg mgkin..insya-allah dgn izin allah

nyonya*PIE said...

nmmy84:thanks wadah..aku tgh cuba untuk kuatkan semangat..cekalkan ati..untuk aku ubahkan sume ni jd sebaik yg mgkin..insya-allah dgn izin allah

nyonya*PIE said...

dee:selagi masih idop..selagi ada nyawa...selagi ada kekuatan, dan diberi kesempatan...diriku akan merebut kembali HAK itu.xkan ku lepaskan shgga abis daya...usaha itu perlu...insya-allah

nyonya*PIE said...

elly:alahai elly..apelah ari kekasihnye tu ye..dpt ape dr kekasih ati tu??hehe

nyonya*PIE said...

adaayrissa:aku cuba untuk tidak berputus asa..selagi ada daya aku akn cuba pertahankan...semoga Allah sntiasa brsama lgkah ku...

nasaoji said...

uit..nper n3 kali ni, cam sodis teramat jer..ader suatu perasaan yg tak dpt d luahkan jer..

JA, tabah n sabar ngn stiap dugaan Dia, sesungguhnyer, Dia lebh tahu ape yg kt tak tahu..Dia jg takkn bg dugaan hebat yg Dia tahu kt tak leh tangani nyer...