Followers

08 August, 2009

Santai Nan Indah

....Sampaikan aku guna picagari nk bg dia nyusu...
bile dia dh xnk puting botol...puting aku pun dia seakan merajuk.
Dah haus...aku gunalah inisiatif ni.


Hujung minggu yg spt dikuarantin ni, aku dan anak2 xkemana2 pn. Cadang dihati nk masak spagetti harini. Pagi td aku g paso, malangnya cili benggala xde sebiji pun. Putus harapan. Nak pg pasaraya, bapak lak jauhnya kn. Makanya, kenalah post pond nk bt spagetti today. Aku try esok plak. Ammar batuknya dah ok skit. Cuma yg merisokan aku skang, dia xnk isap susu guna botol. Haus mcm mane pn, dia isap skit then dia nk puting isap tu je. Puas dah aku, mak n kakak train dia. Risolah aku nk tgalkn dia kt umah org nanti. Skang aku dah xhantar ammar ke nurseri. Mcm xsesuai je aku tgk, maka aku anta ammar ke rumah pengasuh dkt umah aku tu jgk. Harap2 sumenya ok. Aku nk tangani masalah ammar nk isap susu botol ni cmnerlah agknya. Aku nk bkeje, xkn selama 8jam aku kt opis dia hnya isap botol 2,3 oz je. B'mcm2 jenis puting dah aku tukarkn. Dr yg murah,smpi ke mahal. Ater yg dia nk, ibunya puting gak. Lagu mane mak nk buat dek non oii. Naik mleleh air mata ni tgk dia xnk nyusu. Wat kate mypie, kuruslah ammar cmni. masa dalam pantang, boleh aje dia nyusu guna botol, sejak aku nk naik keje aritu dia dah xnk isap botol. Kawan2 sekalian, kalau ada tips,info atau ape2 cara dgn permasalahan aku ni post lah komen kt entry ni k.

6 comments:

Ida Naziri said...

adoi!! susah gak neh
dah try puting susu avent. puting tu ala2 puting yg real

harap2 ammar bole terima lah

Cik Puan*PIE said...

Puting avent xtry lg.ingt blik ptg ni nk g almanda jap.try jelah kn.thanks k.ida

nads said...

emm...betul kate ida tuh..try puting avent...
hazim pun nad bagi hisap susu yang diperah pakai botol susu avent...
alhamdulillah, hazim nak...sebab puting tu cam ala2 real laa...

huhu..sian ammar batuk...semoga ammar cepat sht...

Dee said...

trylah avent..maybe dia nk..

bukhairiah said...

sama la ngan baby saya dulu...mcm2 jenis puting btukar gnti..mahal ada, murah pun ada...last2 puting otai gak dia serasi..(doctor baby) org kata avent ok..cuba lah..

::Farina:: said...

aja..try dr. brown nyer botol susu..puting dia lembut sesangat..tak keras..mmg cam puting betul..lembut