Followers

06 October, 2009

Apa Ertinya?


Semakin hari...semakin xtahan dengan perasaan ni.
semakin hari, perasaan sedih, hiba, rindu xbole di luahkan dengan kata2.
Semakin hari, semakin rindu...rindu..rindu dan rindu
Bile lah sumenya ini akan berakhir ya-allah?
Bile lah aku dapat merasa puas dan menikmati kehidupan yang telah engkau rencanakan ini?
Sememangnya, aku masih belom boleh ketawa dan gembira dengan kehidupan aku skang ni.
Bukan aku sentiasa menangisi perjalanan hidop aku ni, bukan jugak x brsyukur dengan apa yg ada dan yg telah diberikan. Tapi dah terlalu lama aku pendamkan...sehingga xbedaya nk teruskan lagi. Susah klau ianya melibatkan hati dan perasaan. Susah jugak klau aku yang sentiasa memendam rasa...seperti aku xbertgjawab apatah lg membiarkan saje sume ni trjadi.
Aku xtau sekiranya aku lemah, sesuatu yang buruk akn berlaku. Dan aku xmahu sumenya berpunca dari kesilapan aku.
Kerna perasaan rindu itulah...aku kuatkan ati...dan sebab rindu itu jugaklah...aku menangis setiap hari..xkira siang atau malam. Selesai solat, semahu2nya aku menangis...mengadu nasib dan jugak perasaan aku yang sedih lg mnyedihkan. Bukan meratap hiba dengan segala ketentuan, tp mngenangkan sidia yang sentiasa aku kasih,sayang dan rindu. Sume orang xpaham..dan xkan paham. Bckp sabar memang mudah...tp xsemudah dgn ape yang aku tanggung. Ye, betol orang2 hanya boleh ckp sabar..sabar dan sabar...meluahkannya mudah, tp nk melaluinya sukar...terlalu sukar. Tp terima kasih jugak, kerana masih ada yang bagi kata2 semangat...cumanya hati ni terlalu RINDU. full stop!

* untuk diri aku sendiri...tabahlah kau wahai sihati kecil...insya-allah, sume ini akn berakhir.Sesunggunya Allah itu maha adil, maha pengasih lg maha penyayang *

13 comments:

Aziesham74 said...

Apa yg rindu sgt tuuu?...emmmm
parah jew bunyi nyaaa...jgn lah mcm tu...rileksss..cuba tenang kan fikiran...setiap org yg kita rindu sat hari nanti pasti ilang juga di mata kita...semua nya dah ketentuan ilahi...kalau minda mengusai kita,,maka mcm2 boleh berlaku.....byk kan bersabar dah berzikir..insyallah......

♥ EeiNz ♥ said...

rindu dihah ye syg..sabar ye ...

nasaoji said...

ja, aku pelik ngn ko ni..

papepun, aku doakan yg terbaik tuk ko ngn family ko yer...

Dee said...

be strong haja..

arniyanti said...

ja...

ja rindu dihah ker??
sedih akk baca luahan hati ja..kalo betui sangkaan akak..akk faham perasaan seorang i bu..

arniyanti said...

ja...

ja rindu dihah ker??
sedih akk baca luahan hati ja..kalo betui sangkaan akak..akk faham perasaan seorang i bu..

nmmy84 said...

kt kene banyak sabar ma.hdp ini bukan selalunya bahagia.sabarla

nasazfrog... said...

hai kak,, aduyai napa ni kak,,, sedih jer bunyik nya... apapun tabahkan hati n selalu berfikiran positif yer kak... miss u..:)

+NADS+ said...

dear...sabar yer...
rindu diha ke?sabar yer...
Mungkin ade hikmah di sebalik dugaanNya...

Ada Ayrissa said...

ko rindu dihah ek ja?

eLLy said...

?? Haja ko rindu kat sape?

tabahkan hati mu.. rindu itu pastikan terubat.

ceewah madah berhelah la pulak :)

SYAbAR said...

Mai open hse rmh akak 17/10 Sabtu 2-4 ptg. Sekurangnya dpt juga kau kurangkan rindu itu.... masuk blog Dj Epoi utk ambil alamatnya

cik gemuks said...

hmmm
rindu itu mmg indah
tp ada sakitnya
:)