Followers

20 December, 2010

Aku Jugak

Arini aku nk ckp skit satu hal.

Baru nk hadap pemakan, tetibe cc dtg.
Soh gnti PA KP, sb dia cuti.terus xde selera nk mkn.
Fine.aku sedia maklum la kan.
Sebelum aku g blk pa KP, aku singgah kt tmpt cc dulu*
Maklumkan tmpat aku perlu ada penganti jugak.
So pandai2 dialah nk letak sape.Xkan aku lak mandai2 nk soh sape duduk situ kan.

Pagi ni ada meeting, melibatkan bos aku jugak.
Meeting tu berhampiran blk KP.
So smbil lalu nk ke blk msy tu, dia tnya aku.
'tempat u xde penganti ke..u xbgtau cc??'
dengan muka2 dia..dengan mata2 nye bckp ngn aku mcm nk telan ok.
Mulalah aku menyirapkan..bile dengar perkataan 'u xbgtau cc?'
aku pun direct call cc...
citer dr awal pun xguna..main point nye aku bgtau
'cc,xkan la sape pnganti tmpt sy pun, sy jugak yg nk kena uruskan.'
dia ckp 'xde sape nk gnti tmpt tu..'
perlu ke aku nk jwb lagi???
so aku ckp 'xpelah, carilah sape2 sblm puan abis meeting'...
Aku pun xpaham la dengan cara mcm mane aku nk smpaikan satu2 msg tu kt org2 ni.
2,3 kali ckp pun xpenahnya nk buat.
Isu alihkan jam kt blk bos ke posisi yg lain..dr bln mac, akhir bln 11 aritu bru buat. Tu pun kate aku xcakap...
Hal blk air OKU xbersih pun...dr bln Oktober aku bgtau...pun akhir bln 11 gak baru amik tindakan. Pun salahnya letak kt aku. Walaupun dah naik jelak aku bg reminder..
Banyaklah bnda2 yang aku gase xperlu aku nk ckp bnyk kali, kau sndiri patut tahu tu kerja kau. Tolonglah buat. Xkan nk soh aku ckp setiap satu jam skali...bosan lak kang ngn aku.


*ckp bnyk pun xguna

1 comment: