Followers

30 December, 2010

Dihah Dah Nak Skolah?

Wahh, xsangka gupenye anak aku dah nk skolah. Dihah dah 4tahun bulan jun tahun 2011, dah bole la anto skolah. Saje je nk bg dia gase2 g skolah, blaja share2 brg ngn kwn2, blaja mewarna n buat aktiviti2 yg sesuai ngn umur dia. Xdelah dia asyik nk tgk citer P.Ramlee, Mr.Bean, Tom n Jerry manjang kan.

Walaupun skolah tadika je, tapi tetaplah kena beli uniform skolah, kasut skolah, pensel, kaler, beg skolah, stokin n mcm2 lagi. Merasa lah jugak aku berpeluh2 memilih barang2 skolah itu ini tok dia, mane xnye..dia nk yg brg2 skolah yg cam dah skolah menengah tau x. Ngan kaler air nye, ngn kalkulator nye, geometri set nya..xhagak2 ok. 

Memang dia nk g skolah sangat2 dah. Ari2 dok try test makai stokin ngn kasot skolah sndiri. Isnin ni cadang nye aku nk amik cuti, nk anta dia g tadika, nak tgk dia ngn kwn2,tengok reaksi dia, tpi xdapat lak cuti. So aku pas kan kt ayah dia. Nanti isnin aku anta ammar kt taska, ayahnya anta dihah kt tadika. Adil la kiranya. Nanti aku snap gmbo brg2 skolah yang dh dibeli. So far xdelah beria2 mane aku belikan itu ini tok dia. Ape yang termampu je, asalkan dia nk g skolah, dh kira bersyukur sgt2. Riso gak, beli beria2 skali xnk pegi skolah...aduhh bole bikin ai sentap okeh.

*dihah akn ke tadika kemas...dekat je ngn umah mak aku.
*minggu ni punya hujung mggu dh sebok mngemas brg2 tadika dihah, barang2 taska ammar.
*aku dh start labelkan nama masing2 kt brg masing2...ater t'tuko botol susu gaya mane kan.ohh dihah xkan g tadika bwk botol susu kot??? x kan??kan??
*1hb bufday mak...

No comments: