Followers

21 January, 2011

Arahan Biau Jelas!

Nak cakap sikit jew...
Aku bukan hadap sangat pasal duit. Tapi cubalah bg arahan tu jelas sikit. Bukan isu gnti ke, tanggung ke. Tapi kalau betol aku dok kt sini sekadar mengantikkan tempat, xpayah la korang susah2 soh aku ikot syarat menanggung keje smpai 28 ari xbole cuti tu. Dengan anak aku demam smpai 2,3 ari aku tinggalkan aje ngn ayahnya....sebab ape??sebab dh kate aku tanggung keje, xleh cuti selama 28 ari...dh tu ko siap kiraaaaaa sama skali ngn aku bape2 ari lg yg aku kena tnggung smpai nk cecah ke 28 ari (24hb ni). Tibe2 korang ckp aku salah paham...bukan tnggung keje, tp ganti sahaja. Kalau aku tau awal2, xyah susah2 aku tggu smpai 28 ari...anytime aku leh cuti..anytime gak aku jaga ank aku bile diaorg xsihat. Tapi ni dah mcm putar belit tau x. Tu sebab aku ckp, bukan psl duit yg jadi ukuran. Tapi arahan tu biau jelas. Sebab 2 ari laki aku xg keje, dia kena tanggung kerugian dekat 300 hengget. Semata2 memenuhi syarat2 yg aku bgtau dia. Sebab laki aku keje ada gaji, xkeje xde gaji. Tapi sudahnye, ni yang aku terima...'awak salah paham'....tu namanye sial...napelah aku masih kt sini?? bilalah aku dapat tuko opis lain ni?????dah xbole sabau lagi aku gase...gase nk benti keje pun ada.
*duit yang aku maksudkan : elaun tanggung keje!

7 comments:

nads said...

sabar dear...ade hikmah sumenih berlaku....kiter doa untuk yang terbaik ok...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sian ko ja.
apply jela cepat2 tempat lain ja
byk lagi tempat lain...mane tau depa lagi appreciate ape yg ko buat..dari stress kat situ..haih geram lak aku

IdaShah said...

k.ida doakan haja cepat2 dpt tukar
semoga haja happy kat tmpt baru nanti

nurul said...

saBo mA...JPA kATer PErtukARAN tUK PA bULAn FEbrUAri NIE...tUNgguLAr..mANe tAu AdE rezeKI kAT siTU...:)

iTs mE_shIKIN

Dee said...

aku xphm napa ko xleh cuti..nti kita story2 ek..

nmmy84 said...

sian ko mama.sabar eh.smg cpt2 dapat tukar tempat lain lak.

eLLy said...

kita bertindak mengikut arahan. tapi klu arahan pun tak betul camno.. sian kat ko..