Followers

17 March, 2011

Karekter Bos


Lebih kurang seminggu je lagi tempoh aku jaga big bos kt sini. Then balik la ke tempat asal aku kt bwh ketiak rimau betina. Gase stress tu 3mggu lepas lg aku dh gase. Diakui betol bnyk perbezaan bos lelaki n bos pmpuan ni. Aku dah keje 7 thn dlm gomen, belum penah jaga bos lelaki. Selama 3bln ni aku jaga bos lelaki, totally bnyk sgt beza. Walaupun b'pgkat dato' n ketua pengarah...tp bekeje dgn dia sgt senang, mudah n xbnyk ragam sgt. Ada jugaklah cerewetnya, ada jugaklah kerenahnya, tp bole dihandle lagi. Marah n tegur dia time tu, time tu gak abis. Xde meninggalkan kesan kt ati. Esok dtg keje, mcm biasa je. Balik keje mng lambatlah dr biasa, paling lewat kul 7 aku blk. Tp tu pun sb meeting lmbt abis. Aku xpenah balik, blah mcm tu je. Mesti bgtau bos...mst dia akn ckp 'ok, thank u'...dengan bos pmpuan, ckp 'puan sy balik dulu'...muka dh mncuka...just ckp 'emm' jew..kdg2 nk mntk balik gase mcm nk dgr hukuman gntung smpai mati.

Lambat betol nk dpt biter tukar jabatan lain ni. Memandangkan skang xde intake PA baru lagi. Naya lah aku pegi keje dgn ati xrela, jiwa kacau, stress terlampau. Ari2 b'doa, x aku yg kluau...biarlah bos yang ditukarkan.

*bukan mntk doa yg bukan2...biarlah dpt bos yg baik skit ati budinye.

2 comments:

Cute MuM said...

memang beza karektor bos laki n pompuan.. kat sini bos laki.. tapi kelam kabut.. suka marah2... tapi bini bos lagi lebih.. kalo marah tak ingat dunia.. ungkit sampai berbulan-bulan kesalahan yang sama..

nads said...

hmmm...sabar dear...jadi PA ni banyak dugaan jugakk kan....macam2 perangai kiter jumpa...tp memang bos perempuan cerewet kan...