Followers

20 July, 2011

Langsir Kew

Ni langsir kt sliding dlm blk aku

lbh krg cmni gak tok sliding kt tgkt bwh
Untuk tgkap kecik dlm blk aku gak.
mak buatkan lace skit.

Blk no 2. Just langsir je, xletak lace.

Blk no 3. Pun sama mcm blk no 2.


Dh lama nk update citer psl lgsir umah. Tapi manjang tangguh, pastu dh basi lagi dh mcm 'perlu ke nk citer'. Tapi citer lah jugak. Buat kenang2an je kn..hehe. Aku nyoping langsir kt nilai 3 aje. Tu pun 4,5 kedai cari kemudian patah balik kt kedai no 2 baru la betol2 beli. Banding harga pun ye, tgk design pun ye gak. Pasal pegi ngn mak, abah n mypie, maka pilihan langsir ikot citarasa masing2 agak berlainan skit. Mypie nk wane gelap2, mak aku ckp amik cerah2, yang abah aku plak nk cam ala2 english style. Aku xkisah, memana je jnji sedap mata memandang. Last2 ikot pilihan aku.hahaha. Aku pilih yg rege 9 inggit semeter wane kuning corak cam songket. Pastu beli lace nye pun lebih krg kaler cam kuning2 gak. Lace semeter 4 inggit. Jadilah, nk beli mahal2 pun bkn bnyk nau duit. Umah aku ada 3 sliding door trmasok kt dlm blk. Berkoyan kain nk dibeli. Nasib la ada mak yang pndai menjahit, so xriso bab upah jahit langsir. Nasiblah pindah umah baru, merasa beli langsir baru. Umah lama dulu, duduk 4 thn, 4 thn langsir xbertuko. Gajin nau aku kan.


*rasanya 3 thn skali baru tuko langsir kot..ekekek.

4 comments:

@e_da said...

samala kita.. akak 3 tahun gak baru tukar.. malas benau kan.. ada 2 helai je tukar salin.. hihi.. mcm baju gak kan langsir ni

cujern said...

hihi..aku pun menyoping langsir ahad lepas...beli kat tewah je..kat mines...tapi mahal nok....semeter 29 hengget...tau je la selera aku ni len macam sket...hihi...jahanam duit aku!!

tu pun dapat buat langsir tuk hall dengan dapur je...kat atas pakai langsir lama jek... alasan aku, org tak naik atas umah..hihihi...

♥EeiNz♥ said...

kin suke org cete psl umah. kite leh share2 pendpt ;)

Unknown said...

skrg dok apartmnt
utamakan langsr tingkap utama je lah
sekali buat 11.2 meter
ngan day curtain lagi

3 hari lepas baru berhabis kat Nagoya
habis rm170++ seklai ngan upah