Followers

18 January, 2012

myDIHAH, my GURL ;)

Posing, tangan mesti kt pipi..style kot..;)

Dah citer pasal adik, nk citer pasal c kakak plak. Sejak dh masok 5tahun ni, dah skolah baru nampak banyak sangat perkembangan dan perubahan diri dia. Dah bole bawa diri, cakap pun memang dari kecik xde pelat. Semua perkataan yang dia sebut sebutir2 jelas dan terang. Suka menanyi, suka menari....lagu peberet dia kalahkan org besau, dh xheran dh twinkle2 ke, bapaku pulang ke ape ke, dia layan Aishiteru, no body, move like jagger, love u like a love song...memcam lagu la klau dia dgr kt dlm kete terus dpt je kt mulutnye nk mnyebut..salah pun salah la..asal ada bnyi...haha.


Melaram je la kejenye...huhu

Bab melaram no satu. Abis brg2 mekap kakak aku jadi sasaran, kdg dok umah pun nk pakai lipstik bagai, tudung lilit2. Kalau beli ape2 cm pensil ke, warna ke mesti nk dua. Dah tu satu biru, satu pink...klau ada putih, dia nk putih. Aku xtau nape dia nk beli bnyak2. Nasib gaklah bwk kedai yg mng betol2 murah nye barang, kalau bwk g jusco, parkson...mng aku parkinson terus kt situ..huhu. Antara dihah ngn ammar, kehendak madihah selalu nya diturutkan, psl dia tinggal jauh ngn aku, lgpun seminggu skali jumpe. Jd skali skala bawak dia klua g mane2, dia mintak itu ini, biasanye aku belikan. TAPI, bukan sume permintaan dia aku tunaikan kalau yg mahal2, xmasok dek akal aku gase, memang xyah beli la. Tukar dengan benda lain. Sekarang, kalau nakkan ape2, xde menan2 lagi dh. Sume nya berkenaan alat2 tulis skolah. Yang princes, yang barbie, angry bird smpailah ke katun ben 10 pun dia layan. Tapi banyaknye dia suka barbie n princes.


Skola baru skang, makin hari, makin sonok dia pegi nmpknya. Setiap pagi dia call aku, otw nk g skolah tu. Xdelah dngar nangis ke, trmemek je...gembira je dia. Mudah-mudahan segala ilmu yang dia pelajari kat skolah tu, akan kekal dalam ingatan dia, dan semoga menjadi anak yang pintar, rajin dan solehah. Dr umur 4 tahun dia ke tadika, ada jugak perkembangannya. Dah kenal huruf A-Z, 1-50 (mungkin lebih), mengaji alif-ya, doa2 harian...alhmdulillah, moga ada lagi pertambahan ilmu nya.

1 comment:

11 said...

amboi...sangat pandai posing, besau nanti bolehlah freelancer partimer model..heheh..

love
-gyena-