Followers

10 June, 2014

Misi Hampir Berjaya ;)

Masih meneruskan misi untuk turunkan berat badan. Nak capai target berat yang diidamkan sebelum puasa. Mari throwback entry lepas :)

Berat sebelum mengandung : 75kg
Berat akhir mengandung -9bln : 81.9kg
Selepas bersalin - 44hari : 74kg
2 bln - 73kg
3 bln - 72.5kg

Since aku hanya timbang bila bwk baby g check up maka xdelah dpt timbang selalu. Cuma aku akan gunakan penimbang yg sama sahaja. Masa 4 bln baby xde kena amik imunisasi/follow up check up. Tapi masa 4 bln tu dia demam selsema + batuk skit. So bwk pegi klinik n dapatlah aku timbang skjp. Masa tu agk terkejut jugak tgk2 69kg. Ingatkan xde turun or mgkin naik la berat. Sb aku kan jenis xpantang. Belasah je makan mcm2. Tapi syukur lah, atleast ada turun.

Then masa hasben xsihat, lbh krg 3mggu lps bwk baby, tumpang gk timbang. Saje gatal nk tau, walhal dlm hati takut jgk if berat naik. Alhmdulillah masa timbang tu tgk2 berat turun lg jd 67.3kg. Erm yang ketara peha aku lah. Sblm ni kemain besar mcm peha gajah. Kaki lak tembam. Klu pakai kasut sarung xsmpi 5mnt gase sakit melampau. Now kasut sarung pkai dh bole berlari juga. Syukur kalau berat boleh turun lagi. Aku nk kurus bkn sb nk cntik body. Tp xnk kaki aku sakit tmpung berat berlebihan. Xnk tgk org pkai cntik2 aku hnya bole tgk je. Xnk gemok2 sgt nk jln lama skit dh mengah. Objektif nk kurus sb nk sihat...tu je. Semoga tercapai lah impian dan hajat ku untuk turunkan berat ke 65kg. Tp BMI aku still di paras berat berlebihan. Kalau sebelum ni paras obesiti. Nangis kan bila tau kategori BMI pd paras yang xcun. So berat yang terkini 67.3kg melepasi berat sblm aku pregnant thn lps.


No comments: