Followers

15 December, 2008

Citer Minggu

Kawan se'otai' di form 5 dulu ;)

Hujung mggu yg lepas..aku penuhi undangan majlis kawin di sekitar kampung aku. Dua majlis kawin sahaja yg aku pegi...satu di umah anak buah bapa mertuaku...incik chinta tolong sekejap je...dan aku skodeng dok kt blakang xtolong ape pun, tp tolong makan ayam berempah yg sgttttt mabeles rasanye...then aku gerak ke umah kwn baik aku..kwn se'otai' masa di form 5 dulu. Jumpe le beberape kwn2 lama..masing2 maintain je..aku je yg gebu bgaikan lemak2 tu xmau nyah dr diri aku..huhu...masa aku g knduri kawin, madihah tinggal di umah. Dia tido dan xbape sihat....demam.

Sebelom demam..sandel pink aku beli kt mines mggu lps

Jumaat lepas aku amik cuti psl madihah demam. Dan pagi sabtu bile aku mandikan dia, aku nmpk bintik2 merah di blakang badan nye. Teros aku ngadu kt mak...mak belek2 bgtau dia kena campak keladi...ape isitilah campak keladi tu idak le aku tau..istilah org dolu2 ni mcm2 la kan...lepas dh siap2kan dia teros aku bwk dia ke klinik. Doktor cek itu ini...sahih le dia kena campak...dktor bg ubat sapu n ubat alahan/gatal...dalam2 pada demam, tp mengaktifkan diri mcm biasa. Skang, klau aku ilang sekejap je...mulalah dia mcarik...ibu...bu...bu...jauh lg dgau dia mngiau pnggil aku. Bile dh dok smpai kt aku, aku tnye madihah nak ape..nk mamam...dia ngomel ape ntah...cm konon nk ckp..jgnlah tinggalkan dia...cmnerlah disaat aku g keje ni...dia dh pndai mncarik...subuh td mcm tau2 je dia nk kena tinggal...kul 5 dia dh celik. Aku mngiring kn badan xpndang dia...dia bantainye marah...klau bole aku ni fokus kt dia je...huhu..sabo jele...Masok arini, bintik2 merah kt badan dia tu dh beransur ilang. Semoga Allah melindungi anakku itu..sihatkan tubuh badannya...dan pagi td, aku brdoa pd allah supaya dia lupakan aku seketika semasa aku sedang bekeje ni...aku xnk mak aku susah dan madihah plak nangis2 bile mncarik aku. Aku call mak td tnye madihah mncarik aku ke...mak aku ckp belom lg...smlm, masa dia dok mnyusu, aku ckp kt dia..esok madihah tinggal ye..ibu g keje..nnt ari jumaat kite jumpe....mggu depan ibu cuti lama..kite g jalan2 k...pstu dia benti nyusu ckp 'inggal' (tinggal)...pstu smbung nyusu balik...sedihlah aku bile tringatkan kisah ni.

Dan pagi td aku bcerita ngn incik chinta...mgkin dah tiba masanya aku mengambil madihah dr jagaan mak dan abah...tapi, untuk memulakan cerita itu...aku perlu punyai 1001 kekuatan. Semoga Allah memberi aku kekuatan untuk segala2nya ni. Cuma aku xtau bile masa yang sesuai...dan dimana perlu aku mulakan.

9 comments:

atty's said...

semoga madi sehat selalu..

haja kty dah add link baru nie..
napa yg lama..ilang ke..

Khas Lysha said...

Alahai madihah plak kena campak ker?? Naylie aritu demam campak tak berapa nak jadi.. agaknyer asyik kena campak dengan akk jer kot.. hu hu

ei_da.. said...

sian dihah moga cepat sembuh...
aja kena kuatkan semnagat tu nak cakap ngan mak n abah kan.. moga aja akan lebih tabah...

nyonya*PIE said...

atty's:time kasih kty..kena pakai blog hubby la kty..psl blog lama dh musnah :(

nyonya*PIE said...

khaslysha:aha la kak as..kena cmpak keladi...sian dia...

nyonya*PIE said...

ei_da:insya-allah,semoga ada kekuatan tu..

Mommy Lily said...

sedihnye nasib kita kan...aduhaiii kenangan yg hilang..

sabar2 ye haja

RaFFLeSiA MeRaH said...

alahai....kesiannya...mudah2an cepat sembuh yer dihah....

^arween^ said...

aaaa sedey lh plak babe
:(

hope dihah cepat sihat