Followers

05 January, 2009

Kisah Baru

Permulaan keje untuk mendapat keberkatan. Today, aku mula bekeje bg tahun 2009. Mcm xde sgt keje tuk dibuat. Cuma ati aku asyik memikirkan tentang madihah. Kejap2 aku call mak, kejap2 aku call abah. Tanyakan tentang madihah saje2...'madihah mncarik kite x?'..'madihah dh mkn'...'madihah bt ape?'...dan kadang2 aku xtau nk tnye ape lg selain soklan2 mcm tu. Smpai mak aku ckp...klau dia betol2 nkkan kau...mak naiklah kesana ngn abah. Walaupun madihah dh ada 'pengasuh' baru. Aku kuranglah bimbang skit. Oooo 'pengasuh' baru tu baru je sampai sini 24hb Disember aritu...xsempat aku nk bercerita itu ini. Keadaan tenet di kmpung pun ala2 siput sedut je...mane dan je aku update. 2 bulan menanti kedatangan maid dr indon, akhirnya smpai jugak dia keumah aku. Sebelom dia smpai tu, mcm2 bnda yg aku pk..kdg2 diluar jangkaan. Ada ke aku pk...watnye dlm gmbo lain, yg smpainye lain, xke naya. Janganle dia bedal ank aku nnt, jgn le dia pemalas. Udah le turn incik chinta yg last skali dipnggil pgwai imigresen tu..aku dh cuak dh..buatnye xde...adoiii nak pitam gasenye dok pk mcm2. Dan bile dia dh smpai depan mata aku...prkara prtama dlm ati aku brdetik 'nasib baik muka dia sama'...muahaha. Setakat ni, dlm pemerhatian aku dia ok. Xyah disuruh bt itu ini, dia dh ready tau keje2 dia. Masa cuti tu, aku bgtau ape yg perlu dia bt pd madihah. Aku memantau aje keje2 dia...bile aku xde ni, mak aku lah yg pantau. Bukannye xpercaya, tp lebih baik berjaga2. Ape pun, madihah dh mula manje2 ngn pengasuh barunye...nama nye Yuliyana, umo 23 tahun..berasal dr cirebon,jawa barat. Nanti2 aku uplod lak gmbo2 nye...ceh, maid pun nk aku glamerkan dlm blog aku ni...muahaha. Ape pun skang...aku dh cuba ringankan beban mak aku...keje2 umah, xdelah dia uruskan sgt lagi. Dapat dia bantu2 mak aku cukuplah..bukan aku nk mnyuruh bt keje mcm2 pun. Madihah pun time nk tido je nk mak aku ada depan mata...lain2 sume yuli bereskan. Ape pun, semoga tuhan melindungi aku dan jugak keluarga...
*x pasal2 aku kena blajo ckp indon..psl yuli xbape paham ckp bhs sini...xpe, dia pun kena blajo ckp malaysia..
*madihah pun dh geti sebut 'mandi yuk'(jom mndi)...'bobok'(tidur)...kihkih

6 comments:

Dee said...

hati riso je ye..xpe at least ur mom ada kat umah utk tgk segala..kalo yg tinggalkan anak trus ngan maid tu lglah riso..

hahaha...hati2 nti anak u lg pandai ckp indon..

Cik Puan*PIE said...

dee:tula kn...meriso gaks..tp xdelah riso sgt..cmner tu??ape pun arap2 sumenye oklah kan...
*klau madihah lg pndai ckp indon...aroslah ibu dia pun bguru nnt..muahah

@e_da said...

wahhh dihah udah ada bibik ... ja kena ajar bibik tu cepat cakap bahasa malaysia.. nti kalo tak banyakla bahasa dia yg dihah cakap hehehe... apapun take care ya...

Mawaddah said...

sudah maju tu mama.okla ada bibik.membantu n harap semua akan ok.lepas ni glamer kan bibik ko dalam blog yer :P

Ada Dalina said...

hehehehe....
best la dihah ader teman baru....
erm...jgn riso ja..insyaAllah baik2 jer...

cik gemuks said...

heheheheh
takper babe
nnt dihah dh besar jd UNIVERSAL