Followers

08 April, 2009

Ape Pelik Beno




Korang penah dgau x nama buah mata kucing brazil....nape xletak nama negara lain kn...pnyela bnyk nama...nama brazil gk yg jd rebutan. Aku pun xtau nama asalnya dan sape yg suka suki bg nama mata kucing brazil ni. Dah kakak aku dok nyebut..aku ikut aje. Cuma aku jakun skit psl dh lbh 4thn abah tanam..bru thn ni berbuahnye. Dan lg...size buahnye beso..beso penumbuk dihah...mkn sebiji dua dh knyang...gasenye sedap gak...manis...mcm buah mata kucing biasa tu. tp kena basuh ngn air dulu la psl kulitnye dikupas mcm nk mkn limau tu...masak ke x masak kaler kulitnye wane hijo gak. Buahnye kalau masak, lembik2 skit....jgn le tggu lama nau nk memetiknye...nnt xsedap dh gasenye...dn busuk bgitu saje kt atas pokok. Skang ada lg buah tu kt umah kmpg...psl xde sape yg nk petik..nk mkn...abah ngn mak aku xbape gemau psl diaorg kate xsedap...huhu sabo jela.

8 comments:

Dee said...

pestime tgk..menarik gak..

KV said...

mcm buah limau lak sekali tgk (blom berkupas tu). Pelik ah, kalo jumpa benih harus kv tanam gak kt rumah ni.

Ada Ayrissa said...

aku pong jakun gak nih ja..
1st time gak dgau nih..huhu

nasaoji said...

cam sedap jer..dah le aku ni penggemo buoh mate kucing tu,...

ja, aku ader tag tuk ko tau...

aku lah arween said...

uisshh first time aku menengoknyer babe

eLLy said...

emmm first time dengar pasal buah nie.. memang takde di pasaran ye

mummysyafie said...

ada kucing brazil gak ke? kwang..kwang..

Khas Lysha said...

ada lagi ker?.. nak la sket he he he