Followers

14 December, 2009

Sangat Banyak Asam

Ok fine...aku dh pegi bank tu...n mng dia cekik gak duit aku 50 hengget!!!!...tp sempat gaklah aku menyoal secara baekkk punya kt mangkuk hayun tu. Aku tanya dia, ada ke mane2 surat atau arahan yg dikeluarkan oleh pihak bank mnyatakan untuk amik statement kena bayar smpai 50 inggit...wahhh dengan bangga dia tnjuk aku surat tu...surat nye pun dh nk bkecai..lunyai mcm sayur layu...ok fine...
then aku ckp lagi...tp kenapa eh, 2,3 org kawan sy amik pnyata just bayar 10 inggit aje, ada tu xyah bayar ape2....ooo dia mnjawab lagi...ye,ye memang dulu 10 inggit je, skang dh 50inggit...kot ye pun aku ni pelupa xpelah kan...ni bru 2mggu lps aje kwn aku dpt pnyata kena bayau 10inggit...aku xpuas ati aku tnya gak lagi...dulu tu tahun bile...atau hnya pompuan2 cntek aje dpt 10 inggit atau free yang muka xbole blah kena bayau smpai 50inggit....terus la dia soh aku g bawah buat bayaran...apsal dia xnk jwb????xke dia gatalllll???kong ajau nye jantan. tp aku kan mng dh bengang...aku xnk turun bwh g bayau...aku ckp ngn dia...xleh ke bayau kt sini je...dia ckp bole..tp kena tggu sy buat resit la...kt situ aku nmpk dia kluaukan borang yg masok duit tulah...just tulis nama aku...then butir2 kt celah tu mnyatakan 'byr untuk statement'....aku dpt yang copy ajew...then aku belek2...aku tnya dia...duit ni masok dlm akaun mane...xde no akaun pun...saje aku bg soklan bodo...tp tu bkn soklan bodo...tu soklan nk tgk dia cemas x cemas...dia jwb ape...mng xde no akaun, duit tu nnt sy bg kt pngurus...haktuiiihhhhhh la...bg kt pngurus ke, masok poket ko?????? mng kong ajau la ko kan....xpe2, siaplah ko nnt aku buat aduan...nama ko mng dh hafal dek pale otak aku ni...xpsl2 aku bg org cm dia 50 hengget hnya sekeping statement ajew.....
*korang nk tau bank mane???? bank yg plg glemer buat iklan kt tv...konon la kan, 'sy mesti pilih'....hawau la ko....nasibla loan kete aku lg 5thn je tgl...klau lg lama...mng hampeh lah jwbnye....

5 comments:

Dee said...

haja..bank rakyat eh? hampeh tol..sib baik aku dh nak abis byr loan..next year bulan 2 insyaallah..abislah..syukur alhamdulillah..ko report je haja..

Mek Rose said...

ish2..teruknya servis
if la kan..IF duit tu masuk poket dia..if sehari 10 org mintak statement..dah 500!!

wow!

Khas Lysha said...

mmg x berkat la duit diorg dpt tu.. tanggung la di akhirat. x pyh kat akhirat la skrg pun tuhan bayar cash.. terimalah hazabnyer menganiaya org.

Mawaddah said...

dan akhirnye ko membayau la ma?
ceh teruknye cekik darah.buat peraturan sendiri ke.takpe2 itu dah macam telan daging busuk.cettt.

♥EeiNz♥ said...

kuang aja kan . x berkat la die amek duit tu. wat report je ja ...