Followers

29 December, 2009

Syabas Beteh


Semalam aku MC, sakit perot + sengugut. Xpenah2 aku sengugut, lps brsalin ammar ni benda tu datang xmemasal....then smlm aku g klinik, nk injetion family planning skali...sblm tu doktor soh aku timbang berat...mula2 tu bedebar2 lah gak kan..mklumlah, bnyk makan, duduk kt opis goyang kaki..kt umah makan smpai selagi xtido...sudahnye bile aku timbang..cam xcaya okeh...berat ku maintain...xnaik, xturun...tp still mndukacitakan lah..64kg :((...bile nk turun 60...58..57...55kg ni????kena berusaha la nmpk gaya nye ni...

Bos aku bru masok opis smlm, selepas blk dr mekkah dia jatuh sakit. Smbung cuti dkt 2mggu lbh...bru pagi td aku jumpe dia..mcm2 citer..mcm2 pemberian..tenkiu bos ;)...bile bos dh masok keje..aku gase aku leh kawal pemakanan aku..pagi td aku smpat minum susu aje kt umah..xbape lapo smpai kesudah...dh bole jimat duit skali kt situ...lunch hour ni aku kena tapau la kan..pasalnye nk cover smpai ke petang..mng xlarat lak kang...so, aku arap ari2 aku bole kawal pemakanan..xdelah dr kul 8 smpai ke ptg aku asyik nk mngunyah aje...mklumlah keje xde..so lps ni, disiplin la skit ye...

12 comments:

MRS. K said...

hajjah umie baru masok keje eh?

lulujunior said...

Okla tu mama. Doc cakap pape ke? Kalo berat badan tak jejaskan kesihatan, takpe kot?

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

samala kite hajar.
64Kg!
susah kan nak turun berat
aduhai

cucuk tu leh naikkan berat badan eh?

skang fully bf ammar lg ke?

bukhairiah said...

salam...nk tanya la mana dpat pic tue? hajat nk ubah suai bilik anak..heheheh

Cik Puan*PIE said...

mrs.k:yesszaaa..hajjah umi dh masok opis..

Cik Puan*PIE said...

lulujunior:xde komen ape2 pun dr doc.cuma kena kawal la skit pemakanan..xleh main bedal sebarangan...

Cik Puan*PIE said...

rose:mng susah pun nk turunkan..klau nk naik tu mudah aje...
yea..still fully bf ammar until now...dismping bubur2 yang bkhasiat ;)

Cik Puan*PIE said...

bukhairiah:sy google aje pic 'princess'...nmpk gmba tu cntik je sy amik..hehe

::Farina:: said...

boleh lagi ja...teruskan usaha mu..

+NADS+ said...

dear...
peciter?dah peyed ke?

Dee said...

bila bos ada busy sket..maybe leh kurangkan aktiviti kunyah2 tu kan..moga berjayalah..dee pun tgh gigih diet x mkn nasi ni..

imz said...

teruskan usaha..im plak tgh dalam proses nk jaga kesihatan..saja aje...g pun jaga dari skg bagus utk hari tua nt..