Followers

06 January, 2010

Yang Hebat

Entri baru untuk tahun 2010...xde banyak sangat stori nye..keje pun mcm biasa walaupun gred dah dinaikkan...tapi pndangan org je yg brbeza mcm kenaikan gred tu xlayak sungguh diberikan pd kami. Mcm membenci aje bila berita gembira tu tsebar. Itulah lumrah kehidupan, xpenahnye puas ati dengan rezeki org lain. Kadang2 kite xde pun lebih2, tp org lain yang beria2...nasib badan. Ape pun, mcm yang aku ckp sblm2 ni..aku kerja untuk mncari rezeki yg halal...yang diberkati allah. Jangan prkabaran yang baik ini, disalah ertikan oleh org lain.
Bufday mak pada 1 januari lepas, selamat kami adik beradik sambutkan. Aku tukang beli kek, yg lelain amik part masing2...aku xdan belikan mak ape2 hadiah pun...cuma aku kabarkan berita kenaikkan gred aku...mak ngn abah menadah tgn tanda syukurnya. alhmdulillah....
Selain dr biter gembira, ada jugak biter sedih untuk aku. Benar sungguh ungkapan orang, kite xslalunye diatas...psti akan dibwh jugak. Tapi aku bknlah jatuh miskin atau putus arap..cuma adalah beberapa prkara yang trjadi membuatkan aku gase 'arrhhh..mnyesalnye buat mcm ni...mcm tu'...tp ape boleh buat, sume tu pngalaman idop..xde sesuatu musibah, kite xkan blajar dr kesilapan. Apepun, selepas aku settlekan urusan itu, aku arap diri aku bebas. Dah xnk pk benda2 tu lagi...
Apepun, permulaan tahun bru ni, ada baik ada buruk. dah itu namanye lumrah idop...redha ajelah.

3 comments:

Ada Ayrissa said...

huhu..anggap jer semua dugaan n cabaran di thn baru..

imz said...

biarla apa org cakap..yg penting halal..dan rezeki masing2

paij188 said...

saba ye dik..