Followers

01 March, 2010

Ammar Turn 9 Month Old

Ammar dah pun genap berusia 9bulan masa 26 februari aritu. Kejap nye masa berlalu...dan ammar skang bole aku kategorikan sangat2 lasak...budak lelaki kot. Beberapa perkembangan dia bile dh mncecah 9 bulan ni :
1) dah mula menunjukkan tnda2 nk merangkak...mengensot pun dh laju...
2) still breast feed n minum susu ibu
3) makanan pejal nye aku dh up kan kepada bubur + ayam + sayur2...atau aku kdg2 buat bubur ala2 bubur mc D...sgt berselera dia makan.
4) Suka tgk iklan kt tv...bole jadi dia benti kejo org bile dok dlm walker semata2 nk tgk iklan tv nye psl...
5) tido yg sangat lasak...klau tido xberbuai, aku atau ayahnye kena ada sebelah dia..klau aku bru bngun xsmpai semenet dia dh celik balik...berbau je org xde ngn dia..
6) Kuat merajuk okeh ank bujang aku ni...cam bru2 ni aku tgk dia dh punya mengantok, serba xkena la dia kan...diriba xnk, ditepuk2 xjalan, masok buai xnk..bg tetek xnk...last2 aku cam dh berangin skit la (skit jew yew)...aku cuma ckp ni je 'apsal ammar ni..ngada2 sgt'..dia punya melalak, smpai ke lif hujung tu dgau...ayahnye balik dr surau dgau dia melalak kate aku mndera ank dia...ayahnye amik, dukung..dia ngomel ntah ape2 kt ayahnye...eleh, konon nk mngadu lah tu aku marah dia...ibu xtakot der...
7) Kalau dia dh boring dok umah lama2..dia akan buat peel...cam merengek ke..nangis xmemasal ke..pstu buat2 lah bwk bjln ke...bawak meround naik kete ke...berkekek dia gelak...ammar pun tau boring yew...sabo jela budak kecik tu.
Setakat ni, tu jelah gasenye perkembangan dia yang aku nampak...semoga ammar membesar dengan sihat dan dilindungi allah...

5 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ehehe..cutenye.
yela, anak bongsu buat masa skang tu dia ngengader

rafiq dah masuk 8 bulan leh tak bagi bubur letak ayam cam mcD tu ek?

tahniah stil bf sepenuhnye..caiyok2..
stok beku byklagi tak hajar?

+NADS+ said...

hazim pun dah 9bulan...kejap jer kan..
dah nak setahun...
dear,nad jadi wat besday hazim hujung bulan 5 nih...datng tau...mungkin 29hb mei...

Cik Puan*PIE said...

rose:bole...klau rafiq xnk mkn bubur sebutir2 nasinye tu, rose leh blend kan skit...kuah lebih skit ke..ammar suka sup nye lebih skit..

Nad:insya-allah klau xde ape2 hal smpailah kami...

maslinamansor said...

salam...
Selamat berkenalan... :)

Baby saya pun dh masuk 9 bulan
Lasaknya bukan main lagi... n Danish pun suka tengok iklan... lebih2 lagi iklan norlia ghani pasal gigi palsu tue...

Dee said...

nti kita rasa sekejap je anak kita dh besarkan haja..so, enjoy tau skrg..sweet moments..