Followers

15 April, 2010

Kisah Anak2

Tayang lipstik okeh...comot pun comotlah...

Mulut over ehhh

Manje2 dulu ngn ayahnya sblm nk g keje...

Dah lama gak gasenya xupdate citer anak2...nak2 mydihah tu ha. Ada banyak gamba yang aku snap..tp aku cam xde masa nk update kt blog...bz benau ngn keje...ape pun meh layankan hal anak2 aku nih...
Dihah skang dh makin beso, makin mcm2 benda yang dia terer. Dari bab melaram dialah orgnya...klau dia nampak baju kurung, makanye xkira siang atau mlm, dia nk pakai baju kurung jelah..kdg smpai mak aku sorokkan baju kurung sbnya tgh2ari buta panas buta tu dia nk pkai baju kurung...then bila xnmpk baju kurung...nk melaram jeans aje...ngn t.shirt yg dia pilih sndiri...jgn arap la ko nak kate pkai gaun ke..pkai skirt ke...dia xlayan...so skang aku mng dh xbeli stok gaun tuk dia...manjang aku beli jeans...t.shirt...baru2 ni yang g KL ngn mak aku tu pun belikan kain cotton tuk buat baju kurung dia...2 pasang mak aku dh siap jahitkan..mng melaram sakan lah dia...

Bab mekap lak..pntang okeh jumpe lipstik...kdg2 jahanam lipstik mak lang dia...silap2 lipstik nenek dia pun hancus..aku??? aku kan xgemau mekap...makanya xdelah dia mntk kt aku...hehe...penah g mines aritu..dia mntk ayahnya belikan lipstik, henbeg..powder ngn mnyak wangi...melayang la duit ayahnye belikan eksesori gupe itu ke ank daranya. Kasot xusah ckplah..mcm2 pesen...nk kasot yg bertumit aje...mane la aku nk cekau size kakinya yang ada tumit tu...kdg2 size besau tu dia taram jugak..


Ni dia baru lps buli aku...aku snap gmbo tgk2 dia sengih lak...
Muka seposen okeh...pndai buat muka kesian...

Xnak di pegang...konon la kan..org dh beso

haa..ni dia bru kluau dr tmpt peberet dia...
sb dgau iklan kt tv tu yng kemen layan lgi tu


ooo itu kisah ank dara ku...ni kisah ank bujang plak...ni pun bnyak songeh gak ni. Asal petang lepas aku dh amik dia dr umah pengasuh...kem salam la aku dpt masak ke, mandi ke atau buat keje2 lain...dia nk aku teman dia landing tgk tv...tgk dia memain...klau aku pegi masak, dia dok dlm walker...dia pnya melalak..mcm kena dera. Satu blok dgau dia melalak sakan2...walhal baru 5 menet dia dok dlm walker tu...yang aku heran melalak siap2 kluau air mata berjurai2 ok...bile amik..otomatik snyap..siap ketawa bagai...penah gak smbil masak, sebelah tangan dokong dia...dia suka..siap ngomel2...aku ckp ape tau 'klau ammar nk jd chef sok...jd cam chef wan okeh..bole ibu round the world'...haha..gile maknye verangan. bab mandi lak...kadang aku xdulik..aku g mandi je, dia dok diam2 dlm walker tgk aku mndi..dasyat nye budak...skodeng org mandi..haha...kalau subuh2 tu..puaslah aku bangun slow2 xnk bagi dia jaga...xsmpai 5 menet aku dlm blk air..dia dh melalak2 mncari aku...puas ayahnye dukung ke ape xlayan...sudahnya mcm biasalah dia dok dlm walker tgk aku mndi...baru dia snyap...adoiyaiiii ape la pesen ko ni ammar oiii...

Kadang2 dia buat ragam..melalak la memasal...tido dekat2 kul 10,11 mlm...bwk naik kete, kemain gemau dia..snyap xtrkata ape...kaki bjlan dia ni...lg satu kdg2 tgh2 mlm dia jaga..dia merangkak komando..snyap2 dia dok bwh meja..aku mngelupur la mncari dia...tau2 dia dh ilang je sebelah aku...ko xkering darah ke dh sedap2 tido..skali tgk ank xde kt sebelah...adoiyaii sesak napas aku kejap...grill kt balkoni mng aku katupkan, pintu blk sume mng katup lah...xberani aku nk bukak klau dh dia ada kt umah...mng pot dia slalu bwh meja makan la...ntah ape syok dok bwh tu pun aku xtau...sng nk nyorok2 kot biau aku melilau mncari dia...ayahnya balik keje lambat, tu yg dia buli aku cukup2...kdg tgh baring2 dia gusti nye aku baekkk pnyo..pnjat atas badan aku..siap dia golek2 lagi...adoyaii senak gak sesekali...tu la bile kala dia tido lmbat...klau cpt pun kul 7 lbh dia dh tido..kdg aku siap pesan kt pengasuh dia..jgn tidokan ammar ptg2...sb sng aku nk tidokan dia smpai kt umah...kdg aram wei...xjalan...smpai dh merah2 mata dia menahan xnk tido gak dia...masok buai ape pun lah..xjalan...letih la gak..tp aku xgak kurus2 cmner?? ada ati yew nk kurus...hiks...

Peel anak2 ni mcm2 kan..yang sorang mcm ni..yang ni mcm tu...tu baru dua...klau yang ank ramai ntah cmnerlah agknye kan...tp dh beso sok, kite senanglah skit..kecik2 je payah. Apepun, anak2lah pelengkap keluarga...cmnerlah org yang buang ank tu ye..dh penat2 ko mengandung 9bln, skali ko g buang plak...sian tau kt bby tu...klau ko bela pun selamat dh...xpun bg kt sape2 yang xde ank..dr ko buang sana sini...sian sgt2 kt bby2 tu...dh lari topik aku ni..apepun, my anak2 semoga mbesar dgn sihat okeh...semoga dilindugi allah..

6 comments:

Aleeya said...

hahaha comelz la dihah...sama cam damia la dihah ni, damia tu lak siap mintak mekap, "momy nanti mekap damia yer, nak letak mata kaler biru yer..cantek2 yer"..tu la dia anak pompuan kan heheheh

::Farina:: said...

amar nyer peel sama cm fariqqin...xleh ilang dr pndangan...nk terberak pon ssh...hihi...

Cik Puan*PIE said...

aleeya:aha mng..pntang org bbedak ke mekap ke..dia nk jugak nih...sabo jelah..

Cik Puan*PIE said...

farina: mng nk berak pun xsenang..dia dh dpt tgk tu kemen suka lagi..siap main cak2 ngn aku...kdg aku saje nyorok tepi2 dinding...dia kemen jengah smpai pale trtongeng2...xtau la nk ckp ape weiii

Dee said...

mcm2 perangai anak2 ni kan..mmg meletihkan tp seronok..x boleh diulang semula..

Mommy Lily said...

Haja, ada tanya saya pasal cleaner kan? hehe saya pun dah lost contact tu la. cari kt blog pun tk jumpa. insyaallah nnti kalau jumpa saya bgtahu ye.