Followers

20 April, 2010

Sodap ehhh....

Udang besarrr punyer

Rendang itik

Ikan semilang masak asam pedas

Ayam kampung goreng


Sabtu lepas, kt umah mak ada lah buat makan2 skit...xde sempena ape2 pun...just makan2 biasa je. Mak masak rendang itik, ikan semilang salai masak lomak cili api...ikan semilang masak asam pedas...udang bakar n ayam kampung goreng...sume makanan tu mnguji tahap kedietan aku okeh...tp aku bukan melantak sume2 tu skali arung...mak masak dr kul 10 tu...sb makannye lps mghrib...lepas mak sudah masak satu menu..aku yang bedal dulu...tp yang xsyoknya...aku xgemau makan itik...kiranya klau xbg pun aku xmerajuk pnyalah...so aku xgeng ngn itik...ikan semilang peberet aku...nak2 omak yang masak...semostinyo la sodap kan...but tetap nasi aku amik dlm sesenduk ajew...rugi???xlah, yang mnyedapkan lauk ajew...malamnye plak...org lain makan beria2...aku ratah udang bakar ngn ayam kampung ajew....sbnya siang aku dh bedal ikan semilang. Ayam kmpung kan kecik2...tp sblm goreng mak aku dh kukus dulu ayam tu kasi lembut skit isinya...dn bertambah sedap bila diperap ngn bawang, daun kari n ntah ape2 lagi...(aku tau makan jew)...skali skala dapat makan besar...pastinya seronok...

5 comments:

Aleeya said...

sedapnye lauk pauk ittewww...teliuq den da la lunch tadi hadap grg pisang jewww, adeehhh lapoooooooooooooo

@e_da said...

haja.. terliur betul tengok.. dah la arini posa... paling tak tahan ikan sembilang asam pedas tu... adoiii sedapnya tak bleh tahan.. mana nak cari ni.. nasib baik tak ngandung.. hahahha

Cik Puan*PIE said...

aleeya:tu la kan..skang ni pun dok trbayang2 je makanan tu cmno???

ae_da: alahai sian kak ida..posa ye...nasib xpknen ye...tp klau pknen pun ape salahnye kan..hehe

cik gObu said...

:( sobbb bersabar utk 2 bulan lagi

nmmy84 said...

aduyai ma...termenung aku tengok lauk2 tu ha.tau takpe, air tangan mak paling best di dunia :D