Followers

13 December, 2010

C Budak Kentol??

dihah n kakak aku yg no 3
dk dihah ni buah ati mak lang dia..
sejak2 ni jam manjang nak kt mak lang dia jew.
siap dia ckp : dihah seronok mak lang dah balik...
sebabnya, maklang dia belikan menan (next entry aku citer)
Capture by:dihah
c adik kt blakang tu gerammmm je aku tgk.


Budak kecit ni skang tggal kt kampung.Makin dia dok kampung, makin la mengada2 perangai dia. Dah pandai tunjuk nk itu ini dengan jari dia (ini...ini). Baru2 ni enjet 18 bulan punya, alhmdulillah xde demam. Berat nya jelah naik sikit benau..dalam 8.5kg ajew. Buat dek demam manjang aritu lgsg susut badannya. Skang dah mula nak makan selalu. Pagi2 lagi mak aku dah masakkan nasik lembik + lauk. Si kakak dh nmpk adiknya makan, dia pun dh nk makan..kalau x, kem salam la nasi nk masok mulut.

Insya-allah start 3 Jan tahun depan, ammar dh dok kt taska ngn opis aku ni jew. So ari2 adalah kawan aku pegi-balik keje. Senang gak aku nk terjah if berlaku ape2 ke kan. Skang ni isu mencari umah pengasuh sangatlah menjadi masalah. Mak aku tu pak akal ada keje, pastu biasalah dia dh biasa dok umah atas tanah, yang umah aku ni atas 'kayangan'..xbape feel katenya...ekekek. Nk berulang alik ari2 mng la xlarat...tp buat masa skang aku trpksa la korbankan. Kadang2 mak dtg sini kalau xde keje ape2 kt kmpg.

Setakat ni, aku kena la balik jugak memandangkan c ammar masih menyusu badan. Xpenah lagi dia bpisah ngn aku...paling tidak aku g keje, balik lmbt pun dlm kul 7 mlm cmtu...lain2 nan ado. Mesti lain mcm je aku gase kalau xdpt pelok budak 'kentol' tu...

*Kentol:aku je yg bg gelaran tu..psl time dia blari2 tu pipinye bgegar2...tu yg aku gelarkan kentol..ekekek (mandai2 jelah mak korang ni)

1 comment:

@e_da said...

ammar makin ensem.......... geram tgk... gig dah penoh...