Followers

03 November, 2011

Cuti



Masa lunch tadi, borak2 ngn kawan pasal cuti sempena hari raya aidiladha, aku sorang je yang xamik cuti. Maksud aku, cuti lain selain yg diberikan. Cuti jatuh hari ahad, maka isnin tu dapat cuti ganti. Then td, bila jadual perancangan cuti smpai kt meja aku, aku tengok kebanyakkannye cuti direct seminggu, n ada yg cuti ari selasa. Aiseh, gase cm rugi plak xamik cuti. Xde geng makan sume. Aku cuma cadang nk cuti bulan 12 je nanti. Tu pun sebab nk bawak anak2 pegi jalan2. Insya-allah, jika diizinkan tuhan. Raya aidiladha tahun ni, kt umah mak 3 ekor lembu dijadikan korban. Sume2 yang buat korban tu, berikan amanah pd abah aku untuk jalankan kerja2 korban ni nanti. Maka pada cuti raya kali ni, aku bizi sesangat tolong mak sediakan juadah nk sambut raya. Mcm sambut raya aidilfitri juga, buat lemang, masak ketupat. Kali ni mungkin jamu orang2 yang tolong mengerat, mnyiang daging dengan nasi briani. Mungkin la, cadangan aje. Xtau la nanti bile dh smpai waktunye, menu lain plak yang dihidangkan.hehe.


1 comment:

QasehnyaRania said...

TERIMA KASIH .....PU3 DARI SEGMEN YG SAMA...PU3 FOLLOW SIS YER...PU3 BARU LG DLM DUNIA BLOGGER NI..
salam aidiladha