Followers

22 July, 2013

Nasi Briani Pakistan


Nasi Briani Pakistan versi dan style aku


Bulan puasa, kita nak masak yang special2 pun mesti tggu wiken sb masa untuk menyediakan bahan-bahan ada masa yang panjang dan kita releks nak cuba pelbagai resepi. Sabtu baru-baru ni, setelah selongkar blog Amie's Little Kitchen, sekali lagi tertarik dengan menu yang di update iaitu Nasi briani Pakistan. Secara peribadi, aku memang jarang makan nasi briani kalau x kena dengan selera. Penah skali cuba makan, tapi lauk yang dimasak tidak menepati selera. Tapi bila tengok step by step penyediaan bahan-bahan dan cara masakan tu telah memikat hati untuk mencuba resepi ini. Alhamdulillah, pertama kali memasak menu briani pakistan ni, ternyata mendapat sambutan dan pujian daripada keluarga. Ternyata sedap dan ayam yang sangat lembut.

Resepi dan cara-cara penyediaan uols bolelah berkunjung ke blog asal iaitu Azie Kitchen . Resepi yang kita boleh cuba dan sesuai dijadikan juadah tak kira majlis apa pun. Dan menu ini telah di cadangkan oleh keluarga aku untuk dijamu kepada tetamu sempena dua hari raya nanti. Insya-Allah.

Resepi ini juga aku derhaka skit. Dalam menu asal disediakn juga salad dn sos yogurt. Tapi atas permintaan semua, mereka memilih acar timun + karet dan aku tambahkn lagi selera dengan tomato + cili api di blender kasar. Kita orng malaysia, mana bole lari dgn kepedasan. Xpedas, xsedap la kan...tapi maaf, gambar acar dan tomato cili api tak sempat nak snap...dh waktu berbuka puasa time tu. Next time ye




2 comments:

JaSSNaNi said...

saya tak pernah makan nasi beriani ala2 lauk kat dlm ni.. di panggil nasib beriani pakistan ye.. semua campur skali.. nampak sedap.. :D

Cik Puan*PIE said...

@jassnani :cubalah resepi ni. sgt brbaloi walaupn nmpk sukar. tp sebenarnya simple aje. tgk resepi asl resepi ni ada step by step dia ajar.